MZ Services boort compleet nieuwe doelgroep aan

laptop

“Sinds wij een nieuwe website hebben en deze regelmatig verbeteren door middel van goede analyse en doorontwikkeling, ontvangen we veel meer kwalitatieve leads”, vertelt Maarten Pieké van MZ Services.

Vertrekpunt

Toen 2manydots aan de slag ging voor de nieuwe website van MZ Services, die trainingen en advies aan ondernemingsraden geeft, werd er meteen beseft dat constante doorontwikkeling een vereiste was om het beste uit de website te halen. “We investeren in advertenties op Google en hier moeten perfecte landingspagina’s achter zitten. Alleen op die manier levert de investering leads op.”

“Bij oplevering is de nieuwe website een product van aannames en best-practices. Door na oplevering direct te starten met meten, analyseren en verbeteren bouwen we websites die scoren!" Mike Lelieveld - 2manydots

Proces

Uit de analyses bleek dat er vanuit verschillende kanalen veel bezoekers op de team-pagina terecht kwamen. Op die pagina konden ze echter niet verder, behalve naar LinkedIn profielen. Om die reden is er voor gekozen om de cv’s van de medewerkers in een leuke vorm uit te werken en iedereen een persoonlijke pagina te geven. Hierdoor krijgt de bezoeker een beter beeld van alle werknemers. “Nu worden we gebeld door partijen die vertellen dat ze graag met een van ons om tafel willen zitten. Ze refereren dan bijvoorbeeld naar de ervaring van de medewerker in de profit of non-profit sector. Uit dit soort gesprekken blijkt dat de onderliggende persoonlijke pagina’s goed werken om nieuwe partijen binnen te halen”, aldus Maarten.

“2manydots is een partij zonder blad voor de mond. Ze overtuigen ons van nieuwe richtingen. Daarbij komen ze vaak ongevraagd met advies op de proppen. Dit werkt voor ons heel prettig omdat we er gerust op kunnen zijn dat er altijd wordt meegedacht en dat de website-ontwikkeling nooit stil staat. Hij wordt steeds beter.”

Website
MZ Services website MZ Services Hotjar
Hotjar Clickmap

Resultaat

“Waar onze klanten eerder voornamelijk bij de lokale overheid en in de zorg te vinden waren, boren we door het optimale gebruik van de website een compleet nieuwe doelgroep aan: namelijk, de profit-sector. Dat is voor ons echt heel leuk. Deze ondernemersraden hebben een andere dynamiek wat om een andere aanpak vraagt. Daarnaast halen we goede resultaten uit AdWords en dat gaat op de website mooi verder. We geven online een steeds beter beeld van onze diensten en dat heeft resultaat.”

“We verkleinden het contactformulier om meer aanvragen binnen te halen. De meeste partijen blijken ons echter liever te bellen en dat mag natuurlijk ook.” Maarten Pieké, adviseur - trainer

Doorontwikkeling gaat in fases

Om de doorontwikkeling van een website zo goed mogelijk uit te voeren is het belangrijk om te blijven meten en analyseren en de aanpassingen vervolgens ook weer door te meten. Het hele proces wordt daarom ook opgedeeld in fases. Ben jij benieuwd wat wij voor jouw website kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.