Van een nieuwe website naar een slimme website

laptop

Vendor is al ruim 60 jaar specialist op het gebied van toiletervaringen. Het nieuwe marketingteam was op zoek naar een specialist op het gebied van online en WordPress en vond deze in 2manydots.

Smart solutions, happy people!

De vorige website van Vendor was nog niet eens zo heel erg oud, maar vooral gericht op branding, liet zien wie Vendor is en droeg een fris jasje. De website was echter niet geschikt voor conversie, leadgeneratie en had geen zakelijke uitstraling. De eerste vraag was dan ook: help ons met wat quick fixes, zodat onze website ook op online marketing gebied goed ingericht is. Quick bleek niet zo eenvoudig en gezamenlijk kwamen wij al snel tot de conclusie dat het beter was om met een schone lei te beginnen.

Kort na livegang zijn er al meer conversies gemeten dan op de oude site

Wensen en online uitdaging

Bezoekers moeten op de website snel de productinformatie vinden waar ze naar op zoek zijn, maar ook geïnspireerd raken en geholpen worden door de vele oplossingen die Vendor hen kan bieden. Per branche zijn andere factoren van belang en Vendor is ook op high-traffic gebied erg sterk. Een toilethygiëneoplossing voor de horeca moet aan hele andere eisen voldoen dan in een  industriële omgeving.

Hotjar clickmap
Hotjar Clickmap Hotjar Website
Website

Persoonlijk advies is een belangrijk verkoopinstrument en na geprikkeld te zijn door de informatie op de website, gaat de klant al snel een adviestraject in. De belangrijkste conversie op de website is dus ook het invullen van het contactformulier om een adviesgesprek in te plannen.

“Iedere winkel heeft een etalage. Als je etalage heel erg mooi is, maar er niemand over de drempel stapt en de kassa niet rinkelt, heb je niets aan die mooie etalage.”

Aanpak

Met het wensenlijstje van Vendor en de input van Mike, is Job aan de slag gegaan met het design. Na een paar keer schakelen stond dit en was het tijd om te gaan ontwikkelen!

Dankzij een regelmatige update van Kylie is het project heel soepel verlopen. Al snel vond de technische demo plaats waarbij het marketingteam van Vendor een duidelijke uitleg kreeg en handleiding om als naslagwerk te gebruiken. WordPress is gebruiksvriendelijk en laagdrempelig, dus ook het vullen van de website verliep voorspoedig.

Binnen korte tijd waren de nieuwe Nederlandse en Vlaamse website klaar. Eind 2017 gingen deze sites live en kort na livegang zijn er al meer conversies gemeten dan op de oude site. Uiteraard is het marketingteam van Vendor doorlopend bezig met optimalisatie.

Een bestelformulier dat het aankoopproces versoepelt

Er is een custom bestelformulier gemaakt waarmee de bestaande klant gemakkelijk online bestellingen kan doorgeven. Dit wordt nu sneller opgepakt door het verkoop team en is een ware verlichting voor het verkoopteam van Vendor.

"Een website bouw je niet één keer en daarna ben je klaar. Je gaat continu door met optimaliseren. Zij snappen dat het geen kwestie van opleveren en daarna afzwaaien is. Wij vormen samen een team." Martijn Broeders, marketeer bij Vendor

Referenties op maat

Referenties zijn opgedeeld in 2 soorten. Case of Referentie. Deze hebben een hele andere waarde en worden nu ook totaal anders gepresenteerd. Bezoekers kunnen filteren op branche en hygiënefactoren, wat weer aansluit op het doel van de website.

“Het lijkt zo simpel, maar voorheen bezorgde een online bestelling de verkoopmedewerker vooral een hoop extra werk.”

Meten & verbeteren

De website is gekoppeld aan een aantal slimme marketing tools, zoals Hotjar, waardoor het bezoekersgedrag duidelijk in beeld wordt gebracht. Aan de hand van deze analyse worden continu optimalisaties doorgevoerd. Dit zorgt voor verbeterde resultaten en een groei in conversies.

Ieder een eigen specialisme, maar één team online

Al vanaf de eerste kennismaking met Mike werd duidelijk dat 2manydots een partij is met verstand van zaken. Mike deelt zijn kennis op een prettige en overtuigende manier.

Drie stevige pluspunten:

  • Specialist op WordPress gebied
  • Korte lijntjes, persoonlijk en gedurende het hele project één contactpersoon
  • Gevestigd in Tilburg

Spreekt deze online teamgedachte jou aan? Meedenken, meten en verbeteren en conversie als maatstaf, dat is 2manydots. Samenwerken?