Minder telefonische vragen dankzij een overzichtelijke website

laptop

Vivisol is een grote speler op het gebied van medische thuiszorg. Met een nieuwe website wilde Vivisol het gebruik van één van haar producten vergemakkelijken.

Resultaat

-20% telefonische vragen over gebruik
21% Terugkerende bezoekers
61% Bezoekers via mobiel apparaat

Onbezorgd slapen

Eén van de meest succesvolle producten van Vivisol is een medisch hulpmiddel dat slaapapneu behandelt. Het zogeheten PAP-apparaat vereist instructies, die tot voor kort tijdens een eerste consult werden gegeven.

“We merkten dat niet alles bij de gebruikers bleef hangen omdat we hen met informatie overstelpten,” zegt Nelice Kuijpers-Comperen, Communications Manager van Vivisol. “Ook had de website van Vivisol nog niet genoeg duidelijke informatie voor gebruikers.”

Met een duidelijke en luchtige website wilde Vivisol huidige en toekomstige gebruikers beter informeren over het PAP-apparaat. Het bedrijf zag een overzichtelijke site voor zich met instructievideo’s, een kennisbank en gebruikerservaringen.

Waarom 2manydots?

“We hebben ons netwerk gevraagd of iemand een internetmarketingbureau kon aanraden. Iemand tipte 2manydots, waarna wij met Loek in gesprek kwamen. Vanaf het eerste moment was er een klik: hij stelde goede vragen, wat aantoonde dat hij aandachtig luisterde. Hij maakte onze behoefte niet groter dan het hoefde zijn. De gesprekken werden al heel snel concreet.”

Eén van de specialiteiten van 2manydots is service & loyaliteit: het creëren van websites die bezoekers optimaal informeren. De waardering die klanten hiervoor voelen, helpt bedrijven om klanten aan zich te binden.

“Na de offerte pasten we samen nog wat voorwaarden aan en kon de klus beginnen. Tijdens het proces was de communicatie uitstekend. De afspraken waren duidelijk; we wisten bijvoorbeeld precies wat er wanneer voorbereid moest zijn en wanneer een fase in het proces klaar zou zijn. De begeleiding was heel compleet.”

"De afspraken waren duidelijk; we wisten bijvoorbeeld precies wat er wanneer voorbereid moest zijn en wanneer een fase in het proces klaar zou zijn. De begeleiding was heel compleet." Nelice Kuijpers-Comperen, Communications Manager van Vivisol

Het project

In relatief korte tijd bouwde 2manydots de website die Vivisol wenste. Nu kunnen de gebruikers in hun eigen tijd meer informatie zoeken. Daarnaast krijgen ze gedurende een jaar een serie e-mails die helpt bij het dagelijks gebruik en het onderhoud van het PAP-apparaat.

“Natuurlijk kunnen ze nog steeds telefonisch bij ons terecht met vragen en zullen wij die ook geduldig beantwoorden,” zegt Nelice, “maar we laten geen mogelijkheid onbenut om gebruikers op onze website te wijzen. Juist omdat we overtuigd zijn van de voordelen voor de gebruiker zelf.”

De resultaten

  • Minder telefonische vragen over het product
  • Efficiënter ondersteunen van telefonische vragen
  • Modulaire website die Vivisol zelf uitbreid
  • Gebruikers volgen een logische User Flow
  • Gebruikers aantoonbaar tevreden over de nieuwe aanpak
  • Duidelijke, lichte website op alle apparaten

“Onze gebruikers zijn erg enthousiast over de nieuwe website.”

“Onze gebruikers zijn erg enthousiast over de nieuwe website. Natuurlijk werkt dit ook stukken efficiënter voor Vivisol als organisatie en zijn onze collega’s razend enthousiast, maar is dat in feite bijvangst. Vanaf het begin stond de gebruiker centraal.”

“Al met al zijn we erg tevreden over de samenwerking met 2manydots. Als we op een bepaald moment zo’n website voor een ander medisch product willen, gaan we met plezier en overtuiging een nieuwe samenwerking met 2manydots aan.”