Logo

Bonheur heeft tien unieke horeca-locaties in Tilburg en omstreken. Zowel de groep als de afzonderlijke locaties waren aan een nieuwe website toe.

Image

Bonheur: gastvrijheid begint online

Project Nieuwe website (multisite)
Opdrachtgever Bonheur Horeca Groep
Sector Horeca
Image

Uitdaging

De website raakte verouderd en straalde niet het gewenste beeld uit van de sterke, diverse en zelfstandige Bonheur Horeca Groep. De afzonderlijke locaties konden niet zelf hun pagina aanpassen, maar moesten daarvoor bij het hoofdkantoor aankloppen. Ook betaalde het bedrijf veel commissie aan Booking.com voor kamerreserveringen.

Image

Vraag

De nieuwe website moest een toegankelijk CMS hebben waarmee elke locatie nieuws en evenementen kon publiceren. Het bedrijf wilde specifiek een WordPress-website vanwege het gebruiksgemak. In een latere fase wenste Bonheur een boekingsmodule voor de hotelkamers op de site.

“We vroegen drie offertes op,” vertelt Joyce van der Waal, Marketing & Communicatie. “De beste website-offerte kwam van 2manydots. Die offerte overtuigde door de goede prijs/kwaliteitverhouding en de duidelijke expertise. Vanaf ons akkoord gingen we in sneltreinvaart richting de website-lancering.”

Oplossing

2manydots ontwierp een website op maat, vol herkenbare en visueel sterke aspecten. Dankzij een custom template beschikt elke locatie over een subsite die een eigen sfeer uitstraalt, maar toch duidelijk bij de Bonheur past.

Voor de locaties met hotelkamers hebben we in een tweede fase SEO verricht en een gebruiksvriendelijke reserveringsmodule ingebouwd, waarmee Bonheur bezoekers een alternatief biedt voor Booking.com.

Image

Online succes dankzij intensief samenwerken

“Tijdens het project had ik regelmatig en direct contact met het team van 2manydots,” zegt Joyce. “Dat werkt zo prettig. Daarnaast zit ik regelmatig met hen aan tafel om verbeterpunten voor de website te bespreken. Dan kijken we bijvoorbeeld naar een Hotjar-analyse zodat we ons onderbuikgevoel kunnen onderbouwen met cijfers.”

Image

Resultaten

Online reserveren is makkelijker geworden en gasten maken eenvoudiger contact. Bonheur is klaar voor de toekomst en maakt als sinds livegang hogere conversies. Technische aanpassingen verbeteren de vindbaarheid van deze website, geholpen door campagnes via AdWords.

  • +37% online conversie
  • Breed inzetbare templates
  • 9 sites voor sprekende locaties
  • Duizenden euro’s aan Booking.com-commissie bespaard
Image

Download compleet succesverhaal

Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Bonheur? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de PDF-download.



“We hebben nu een moderne, overzichtelijke en visueel sterke website met een makkelijk bij te houden backend.”

Photo Joyce van der Waal, Marketing & Communicatie