Omroep Brabant wilde meer adverteerders aantrekken. Waar ze voorheen enkel uit telefonisch contact kwamen, moesten de leads ook online gaan binnenkomen. En dat is gelukt.

De specialist op het gebied van online, radio- en tv-reclame

Uitdaging
Met een miljoenenpubliek biedt Omroep Brabant een geweldig platform voor adverteerders. Maar een echte online strategie voor het aantrekken van reclamepartners was er niet. Ook waren er veel ‘nepaanvragen’ van studenten die voor hun stageplekken een communicatieplan maakten. Die bezorgden wel werk, maar leverden vrijwel geen nieuwe samenwerkingen op.

Vraag
Omroep Brabant wilde het makkelijker maken voor adverteerders om de knoop door te hakken. Met een aparte website, die goed werkt op alle apparaten, moesten bedrijven worden geïnformeerd en overgehaald. Daarbij wilde Omroep Brabant goed zicht krijgen op het conversiepercentage: hoeveel van de bezoekers neemt daadwerkelijk contact op?
Oplossing
2manydots bouwde een WordPress-website die behulpzaam van toon is, snel laadt en ook prima werkt op mobiele apparaten. Speciaal gericht tot bedrijven, laat Omroep Brabant hiermee zien welk bereik adverteerders hebben en hoe andere organisaties succes behaalden met reclamecampagnes bij de regionale omroep. Het ontwerp verleidt bezoekers ertoe om contact op te nemen.


Resultaten
- Aparte website voor advertentiepartners
- Meer B2B-aanvragen
- Heldere doelen
“2manydots bood ons een resultsmatter-traject aan waar we nu middenin zitten. We hebben samen doelen voor dit jaar gesteld en er zijn verschillende manieren om die te bereiken. We zetten daarbij eerst onze eigen kanalen in en die vullen we eventueel aan met Google Adwords.”

Download compleet succesverhaal
Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Omroep Brabant? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de PDF-download.