Logo

Vivisol is een grote speler op het gebied van medische thuiszorg. Met een nieuwe support website wilde Vivisol het gebruik van één van haar producten vergemakkelijken.

Image

Minder telefonische vragen dankzij een overzichtelijke self-service website

Project Nieuwe support website
Opdrachtgever Vivisol
Sector Medisch

Uitdaging

Eén van de meest succesvolle producten van Vivisol is een medisch hulpmiddel dat slaapapneu behandelt. Het zogeheten PAP-apparaat vereist instructies, die tot voor kort tijdens een eerste consult werden gegeven.

Door de coronacrisis konden veel gebruikers niet fysiek naar zo’n consult komen, waardoor instructies op een andere manier gegeven moesten worden dan gebruikers gewend waren.

“We merkten dat niet alles bij de gebruikers bleef hangen omdat we hen met informatie overstelpten,” zegt Nelice Kuijpers-Comperen, Communications Manager van Vivisol. “Op de website ontbrak duidelijke informatie voor gebruikers.” Het gevolg was dat veel mensen telefonisch contact opnamen.

Vraag

“Iemand tipte 2manydots, waarna wij met Loek in gesprek kwamen. Vanaf het eerste moment was er een klik: hij stelde goede vragen, wat aantoonde dat hij aandachtig luisterde. Hij maakte onze behoefte niet groter dan het hoefde zijn. De gesprekken werden al heel snel concreet.”

Met een duidelijke en luchtige support website wilde Vivisol huidige en toekomstige gebruikers beter informeren over het PAP-apparaat. Dit zou ervoor zorgen dat Vivisol minder telefonische vragen zou krijgen. Het bedrijf zag een overzichtelijke site voor zich met instructievideo’s, een kennisbank en gebruikerservaringen.

Oplossing

Eén van de specialiteiten van 2manydots is service & loyaliteit: het creëren van websites die (potentiële) klanten optimaal informeren. De waardering die klanten hiervoor voelen, helpt om hen aan een bedrijf te binden.

In relatief korte tijd bouwde 2manydots de website die Vivisol wenste. Gebruikers kunnen nu online, in hun eigen tijd, meer informatie vinden. Daarnaast krijgen ze gedurende een jaar een serie e-mails die helpt bij het dagelijks gebruik en het onderhoud van het PAP-apparaat.

Door tijdens de coronacrisis direct aan de slag te gaan met het aanpakken van de website, konden werknemers van Vivisol zonder problemen thuiswerken en de werkzaamheden snel hervatten. Daarnaast ervaren zij nu een voordeel ten opzichte van concurrentie, die geen online support kunnen bieden. Dit onderstreept nogmaals het belang van een informatieve website.

Image

Vivisol krijgt ademruimte

Samen met Vivisol doorliepen wij de fasen van strategie, design, ontwikkeling en migratie. Omdat er enige haast bij geboden was, duurde het project van begin tot eind slechts drie maanden. Op de nieuwe website vinden gebruikers snel het antwoord op hun vraag dankzij de indeling in categorieën en de zoekfunctie met autocomplete-functionaliteit.

Image

Resultaten

  • Minder telefonische vragen over het product
  • Efficiëntere ondersteuning van telefonische vragen
  • Modulaire website die Vivisol zelf uitbreidt
  • Gebruikers volgen een logische user flow
  • Gebruikers aantoonbaar tevreden over de nieuwe aanpak
  • Duidelijke, lichte website op alle apparaten

“Onze gebruikers zijn erg enthousiast over de nieuwe website,” aldus Nelice. “Natuurlijk werkt dit ook stukken efficiënter voor Vivisol als organisatie en zijn onze collega’s razend enthousiast, maar is dat in feite bijvangst. Vanaf het begin stond de gebruiker centraal.“

Tijdens het proces was de communicatie uitstekend. De afspraken waren duidelijk en de begeleiding was heel compleet.

Photo Nelice Kuijpers-Comperen, Communications Manager
Image

Download compleet succesverhaal

Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Vivisol? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de PDF-download.