Selectieproces WordPress-bureaus: hier moet je op letten

Voor instellingen en grote bedrijven is WordPress een logische keuze geworden. Met dit CMS is het eenvoudig om, als team, de site actueel te houden. Ook scoren WordPress-sites goed in de zoekmachines. Daarnaast zijn er allerlei uitbreidingen en koppelingen mogelijk. We schreven al eerder over de verwachtingen die je van een nieuwe WordPress-site mag hebben. Met de blogpost die je nu leest, willen wij jullie helpen het juiste WordPress-bureau te kiezen. Door op de volgende zes punten te letten, bouwen jullie een stevig fundament voor online succes.

Het WordPress-bureau bestaat al lang

Het internet in constant in beweging. Dat biedt kansen voor nieuwe WordPress-bureaus, maar vertrouw liever op een bureau dat al een tijd meedraait. Want hoe langer zo’n bureau bestaat, des te meer veranderingen en technieken de professionals hebben meegemaakt. Dankzij hun creativiteit en aanpassingsvermogen bestaan ze nog steeds. Dat vergroot óók de kans dat ze er over pakweg twee jaar nog zijn, als je support voor die nieuwe WordPress-site nodig hebt. 

De communicatie verloopt vlot

Online succes vraagt om teamwerk. Het smeermiddel van een goede samenwerking is communicatie. Transparantie en directheid helpen je om to-the-point te blijven en elkaars tijd niet te verspillen. De snelheid van de communicatie is van cruciaal belang.

Een WordPress-bureau dat er vele dagen over doet om te reageren op jullie eerste toenadering, is dan ook een slecht voorteken. Een bureau dat daarentegen dezelfde dag nog antwoordt, al is het alleen maar om een telefonische afspraak te plannen, komt stukken serieuzer over.

Het bureau luistert naar jouw ideeën

Je gaat dus kiezen voor een ervaren WordPress-bureau. Maar kijk uit dat die ervaring een luisterend oor niet in de weg staat. Want maar al te veel bureaus denken de wijsheid in pacht te hebben. En dat terwijl jij jullie organisatie veel beter kent. Je weet wat jullie behoeften zijn, kent de markttrends en hebt een intuïtie ontwikkeld voor wat werkt en wat niet. 

Het ideale WordPress-bureau luistert naar jullie ideeën en legt zelf ook ideeën op tafel. Samen komen jullie tot een strategie en een bijpassend ontwerp. En wanneer dingen onzeker zijn, gaat het bureau testen om te zien of een aanname wel klopt. 

De webdesigners zijn soms best eigenwijs

Luisteren is dus belangrijk, maar je wilt geen ja-knikker die alles maar goed vindt. Dat getuigt niet van passie. Nee, een goed WordPress-bureau is zover gekomen door veel te lezen, cursussen te volgen, volop te programmeren, ontwerpen, testen en tweaken. Een succesvolle website is het resultaat van een krachtige samenwerking, waarbij beide partijen 

Het WordPress-bureau is goed bereikbaar

Toegegeven: niet elke organisatie heeft de luxe van een topklasse WordPress-bureau in de regio (tenzij je in de buurt van Tilburg zit). Maar in deze uitdagende tijden moet een remote samenwerking geen probleem zijn. Een Skype-call of Google Meet-gesprek kan de meeste vragen beantwoorden, zonder de noodzaak om in de auto of het openbaar vervoer te stappen.

Hoe dan ook, bij een langetermijnsamenwerking is het prettig om elkaar enkele keren face-to-face te zien. Het helpt dan als het bureau en jullie organisatie zich op korte reisafstand van elkaar bevinden. Ook als het gaat om de eventuele reiskosten die zo’n bureau in rekening brengt.

Klanten steken de loftrompet

Klantbeoordelingen kunnen je veel vertellen over de manier waarop zo’n bureau werkt. Hoe meer reviews je vindt, des te betrouwbaarder ze zullen zijn. Lees ze op je gemak door om te ontdekken welke aspecten van de werkwijze indruk op klanten hebben gemaakt. Lovende reviews zijn een goed teken, maar je kunt altijd aan het WordPress-bureau vragen om één of meerdere van hun klanten zélf te spreken.

Blog
Klantdata beheren in WordPress: kan dat? En is het veilig?
Blog
Innovatie, trends en ontwikkelingen