Van koude acquisitie naar inbound sales qualified leads

laptop

Omroep Brabant wilde meer adverteerders aantrekken. Waar ze voorheen enkel uit telefonisch contact kwamen, moesten de leads nu ook online binnenkomen. En dat lukt.

Resultaat

+4000% Website conversie
+280% gemiddelde sessieduur
-36% bouncepercentage

Adverteerders aantrekken

Omroep Brabant is actief op televisie, op de radio en op internet. Met een miljoenenpubliek bieden zij dan ook een geweldig platform voor adverteerders. Maar een echte online strategie voor het aantrekken van reclamepartners was er niet.

“Toen ik bij Omroep Brabant kwam te werken, zag ik dat de website aan vernieuwing toe was,” zegt Albert Smeitink, Manager Marketing en Sales van Omroep Brabant. “De site was ongeveer 10 jaar oud en triggerde bedrijven niet om contact met ons op te nemen.”

“Ook kregen we voorheen veel offerte-aanvragen van stagiairs die voor hun stageplekken een communicatieplan maakten. Die kon je eigenlijk geen leads noemen omdat er nauwelijks klanten uit kwamen.”

“2manydots toonde interesse in onze vraagstukken en dacht vanaf het begin actief mee.”

Waarom 2manydots?

“We nodigden meerdere internetmarketingbureaus uit om te pitchen. Veel internetmarketingbureaus zijn dan alleen met zenden bezig: ze vertellen iets zonder presentatie of handout, en stellen nauwelijks vragen. Bij 2manydots was dat anders; Mike en Loek toonden interesse in onze vraagstukken en dachten vanaf het begin actief mee.”

Wij van 2manydots wilden Omroep Brabant duidelijk maken dat leadgeneratie één van onze specialisaties is. Daarom lieten we in onze pitch zien wat onze ervaring op dat gebied was en deelden we onze ideeën voor dit project.

“De offerte van 2manydots had een heldere opbouw en wanneer ik om verduidelijking van enkele zaken vroeg, kreeg ik snel antwoord. Eén van de dingen die me aansprak was het feit dat 2manydots ons ook ná oplevering van de website zou begeleiden. Bij andere bureaus wordt een website neergezet, de factuur betaald, en moet je je daarna zelf zien te redden.”

Het project

Ook wij van 2manydots merkten op dat de website vooral tot kijkers en luisteraars was gericht, maar weinig informatie voor potentiële adverteerders bood. We besloten op een apart domein een website voor advertentiepartners te maken.

Deze WordPress-website is op maat gemaakt, is behulpzaam van toon, laadt snel en werkt ook prima op mobiele apparaten. Het ontwerp is aantrekkelijk en verleidt de bezoeker ertoe om informatie aan te vragen.

De resultaten

  • Heldere doelen gesteld
  • Aparte website voor advertentiepartners
  • Meer B2B-aanvragen
  • voorheen werd <0,05% bezoekers lead, nu wordt 2,55% bezoekers lead
"We krijgen nu een stuk meer aanvragen van B2B-partners." Albert Smeitink, Manager Marketing en Sales van Omroep Brabant

“De website die 2manydots voor ons heeft gemaakt levert ons een goede kwaliteit van Sales Qualified Leads. We krijgen nu een stuk meer aanvragen van B2B-partners.”

“De totale hoeveelheid leads mag wat mij betreft nog groeien, maar dat gaat ongetwijfeld lukken. 2manydots bood ons een resultsmatter-traject aan waar we nu middenin zitten. We hebben samen doelen voor dit jaar gesteld en er zijn verschillende manieren om die te bereiken. We zetten daarbij eerst onze eigen kanalen in en die vullen we eventueel aan met Google Adwords.”

Hotjar clickmap
Website