Is het wel nodig om een aparte werken-bij site te bouwen als je al een goede corporate website hebt? Een werken-bij website spitst zich echt op de potentiële sollicitanten waardoor het wel degelijk een toegevoegde waarde is voor jouw bedrijf.
Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
2manydots is specialist in converterende werken-bij websites. Wij geloven dat we, in een continu proces van meten en verbeteren, de beste kans hebben op online succes! Op deze pagina lees je welke elementen een goede werken bij website moet bevatten en waarom het onmisbaar is voor jouw bedrijf.
Als je meerdere vacatures te vullen hebt dan ben je er met een reguliere website vaak nog niet. Een werken-bij site is, anders dan een corporate website, gericht op het vinden en verleiden van nieuwe collega’s. Waar commerciële websites zich met de klantreis richten op leadgeneratie, focust de werken-bij website zich 100% op het aantrekken van toekomstige collega’s. Een aparte werken-bij website is specifiek voor werkzoekenden. Openstaande vacatures, bewust werkgeverschap, het tonen van de bedrijfscultuur en het uitlichten van de secundaire arbeidsvoorwaarden helpt de online recruitment. Dat levert meer sollicitanten, nieuwe collega’s en langdurig inzetbaar personeel op.
Of je nu gebruik maakt van een ATS systeem of niet, werken-bij websites laten maken is in veel gevallen een goed idee. Je creëert echt een uithangbord voor jouw HR-afdeling waar zij altijd op terug kunnen vallen en gaat nog dieper in op waar jouw bedrijf voor staat en waar je naartoe wil. Door onze jarenlange ervaring in het creëeren van strakke en informatieve werken-bij websites, weten we precies waar een werken-bij site aan moet voldoen. Onze WordPress websites zijn altijd maatwerk en worden custom gemaakt.
Is het wel nodig om een aparte werken-bij site te bouwen als je al een goede corporate website hebt? Een werken-bij website spitst zich echt op de potentiële sollicitanten waardoor het wel degelijk een toegevoegde waarde is voor jouw bedrijf.
Potentiële werknemers willen graag weten waar ze terechtkomen. Sluit het bedrijf aan bij de principes waar zij voor staan? Met een recruitment website kun je deze vraag beantwoorden door een stukje beleving te creëeren. Denk hierbij aan storytelling en transparantie. Vertel bijvoorbeeld welke reis het bedrijf tot nu toe heeft afgelegd of laat een ervaren werknemer aan het woord. Hiermee geef je een écht kijkje in de keuken en sla je een grote slag op het gebied van employer branding. Laat zien dat je een aantrekkelijke werkgever bent!
Daarnaast heb je de ruimte voor wat huishoudelijkere mededelingen. Wat zijn bijvoorbeeld de carrièremogelijkheden? Is er een bedrijfscultuur? Hoe verloopt het sollicitatieproces? Wat zijn de arbeidsvoorwaarden? Vertel zoveel mogelijk!
Met een werken-bij site kan de HR-afdeling indien gewenst, zelfstandig de website beheren. Jouw HR-afdeling staat gelijk in contact met potentiële medewerkers wat zorgt voor kortere lijnen en een versneld sollicitatieproces. Door een uitgebreide werken-bij website met verschillende gecategoriseerde vacatures, neemt de kans op relevante sollicitanten en geschikte kandidaten aanzienlijk toe. Ook kun je makkelijk aan potentiële kandidaten laten zien dat je een aantrekkelijke werkgever bent.
Een werken bij website laten maken met integratie van jouw ATS systeem is ontzettend waardevol. Veel sollicitaties kunnen leiden tot veel administratieve werkzaamheden. Om dit werk uit handen te nemen van jouw HR-afdeling, kun je verschillende koppelingen met ATS-systemen integreren. Met deze koppelingen wordt alle informatie uit de sollicitaties direct naar jouw HR-software gestuurd, zonder dat daar menselijke handelingen aan te pas komen. Vice versa geldt dit ook. Wanneer een HR-medewerker een vacature opmaakt in de HR-software, wordt de vacature via de koppeling gelijk doorplaatst naar de werken-bij site. Dit scheelt tijd en voorkomt fouten. Daarnaast verwerk je geen persoonsgegevens meer op de site, wat beter is met oog op privacy wet- en regelgeving. Een aantal voorbeelden van koppelingen met ATS-systemen staan hieronder weergeven.
Ben je een MKB bedrijf die haar online voetafdruk wil vergroten? Of een internationale organisatie die internationaal recruitment vergt? Bij ons staan persoonlijke aandacht en op maat gemaakte oplossingen centraal. Daarom houden wij rekening met de volgende punten:
Een werken-bij site moet volledig worden afgestemd op jouw huisstijl en doelgroepen. Houd daarom altijd vast aan de gekozen huisstijl. Dit creëer je het snelst met een custom design. Jouw werken-bij website moet onmiskenbaar worden verbonden aan de corporate website. Onze webdesigners houden hier rekening mee en zal werken aan één geheel.
Geen ATS? Geen probleem. Je kunt ook alles direct vanuit WordPress beheren. We maken het sollicitatieproces geautomatiseerd en jouw sollicitaties komen direct binnen bij de gewenste persoon. Dit neemt ontzettend veel werk uit handen van de HR-afdeling. Zo kunnen zij zich weer richten op het werven van nieuwe medewerkers en andere belangrijke werkzaamheden. Wij proberen zoveel mogelijk te ontzorgen.
Een werken bij website laten maken mét integratie op andere platformen. Met feeds en structured data push je vacatures automatisch naar vacature platformen, zoals InGoedeBanen of Google Jobs. Dat zijn in veel gevallen platformen waar een potentiële sollicitant die op zoek is naar een nieuwe baan, zoekt naar openstaande vacatures. Door jouw vacature op deze platformen te pushen, krijg je extra exposure, waardoor de kans op veel nieuwe sollicitanten aanzienlijk toeneemt.
Privacy krijgt een steeds prominentere plek op onze wensenlijst. Zonder de privacy van sollicitanten te waarborgen, kijkt de desbetreffende potentiële klant vaak al een deurtje verder. Een goede werken-bij website is dan ook AVG-proof, inclusief een cookiemelding die je geheel naar wens kunt instellen. Zo weet je zeker dat je de privacy van jouw medewerkers niet op het spel zet.
Jouw werken-bij site moet zich onderscheiden van concurrenten. Je wil die ‘war for talent’ namelijk winnen. Door maatwerk toe te passen creëer je een onderscheidende factor aan jouw website. 2manydots is, met haar jarenlange ervaring in de bouw van werken-bij sites, flexibel genoeg om al het mogelijke maatwerk toe te passen. Schuw daarom niet om al jouw wensen door te geven, ook wanneer je denkt dat het onmogelijk is.
Mobiel is het nieuwe normaal. De stijging van het aantal mobiele gebruikers neemt nog steeds elk jaar toe. Ook werkzoekenden struinen werken-bij sites en vacatureplatformen af op hun mobiel. Daarom zorgen wij ervoor dat elke werken-bij website uit onze koker, geschikt is voor mobiel gebruik.
Wij weten het belang van een goede recruitment website, voor zowel de HR-manager als de marketingmanager. Jouw kennis in combinatie met onze jarenlange ervaring met WordPress websites en ATS koppelingen zorgen voor een goed resultaat. Meer weten? Neem contact met ons op, we staan voor je klaar!
Je weet nu waar een werken-bij website allemaal aan moet voldoen en waarom een werken-bij site werkt met het binnenhalen van relevante sollicitanten uit de juiste doelgroep. Nu geven we je een aantal handige tips waarmee jouw toekomstige werken-bij website voldoet aan alle wensen van de sollicitant.
Een mooie werken-bij website geeft een goed visitekaartje af, maar talenten moeten jouw werken-bij website wel vinden. Zorg er dus voor dat de klantreis van jouw toekomstige sollicitanten optimaal is. Door onder meer rekening te houden met de UX en UI van jouw website, deel jij de ideale gebruikerservaring met jouw websitebezoekers
De AVG-wetgeving verplicht bedrijven en organisaties om zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan. Laten cv’s van sollicitanten nu net vol staan met deze gegevens. Wij zorgen voor een correcte verwerking in lijn met de AVG.
Geef op je website ook aandacht aan de kandidaten waar je op dit moment geen passende vacature voor hebt. Zorg dat het mogelijk is om ook een open sollicitatie te sturen. Wie weet passen jullie wensen toch naadloos bij elkaar en strik je een nieuw talent.
Promoot en optimaliseer jullie werken-bij website net zoals de collega’s bij marketing. Marketing als zoekmachine-optimalisatie, online adverteren en content-optimalisatie behoren tot de mogelijkheden.
Door het grote aanbod aan vacatures, komen werkzoekenden het liefst zo snel mogelijk ’to the point’. Verveel je toekomstige werknemers daarom niet met eindeloze teksten. Schrijf in actieve vorm, zodat jouw (vacature) teksten lekker snel weglezen.
Waar komen je sollicitanten vandaan? Welke informatie klikken ze aan? En waar vallen ze tijdens het invullen van je sollicitatieformulier af? Je kunt veel informatie van de gebruikers van je website achterhalen. Meten is weten. Gebruik deze inzichten om je website verder te verbeteren en je conversies (sollicitaties) te meten.
Van bedrijven tot stichtingen en overheidsinstellingen: online recruitment is voor elke werkgever interessant. Benieuwd naar wat we al eerder hebben gedaan? Lees onze succesverhalen!
Wil jij alles weten over recruitment (en recruitment websites), het worden van een sterk werkgeversmerk en welke informatie je op jouw werken-bij site moet plaatsen? Download dan onze Recruitment checklist over Employer branding en houd jouw werkwijze ernaast. Er komen ongetwijfeld zaken voorbij waar je geen rekening mee hebt gehouden maar die wel erg belangrijk zijn.
Jullie organisatie kent recruitment uitdagingen. Kan jullie huidige werken-bij website die aan? Op welke punten zijn concurrenten jullie te slim af? Wij laten je graag zien wat er allemaal nodig is voor een goede werken bij website.