Website laten maken
SEO marketing

SEO marketing inzetten voor
betere posities in Google

Resultsmatter®-aanpak

Doordachte strategieën voor zichtbaarheid

Als participant van het Resultsmatter®-traject weet jij hoe belangrijk SEO marketing is voor de vindbaarheid van jouw website. Mocht je nog niet zijn aangesloten bij het traject en niet op de hoogte zijn van het belang van SEO marketing, is het raadzaam deze pagina te lezen. SEO marketing is de meest organische manier om de vindbaarheid van jouw website een impuls te geven.

Online zichtbaarheid

De eerste stap naar hogere posities in Google

Via Google Analytics kun je precies zien welke weg jouw websitebezoekers bewandelen voor ze op jouw website terechtkomen. Zonder jullie statistieken in te zien kan er vanuit worden gegaan dat het merendeel van jouw websitebezoekers via Google op jouw website terecht komt. Google is nou eenmaal de grootste zoekmachine ter wereld en het gros van de internetgebruikers belanden op pagina’s door enkel wat trefwoorden in de zoekbalk te plaatsen.

Maar wist je dat 88% van de zoekers op Google nooit verder kijkt dan de eerste pagina? Sterker nog, wist je dat 35% van de zoekers niet eens verder kijkt dan het eerste zoekresultaat? Hoe ga je dan ooit aan websitebezoekers komen wanneer jouw website laag op de Google rankings staat? Laat SEO marketing nou net dat gewenste, organische hulpmiddel zijn.

waarom is seo belangrijk
Altijd maatwerk

Onze SEO diensten

We stellen een traject samen van onze diensten om resultaat te kunnen garanderen. Omdat wij het belang van SEO al in een vroeg stadium hebben ontdekt, richten wij ons Resultsmatter®-traject daar mede op in. Hieronder staan onze SEO diensten beschreven. Doorloop deze diensten en kijk welke voor jouw bedrijf geschikt zijn.

Een website kan nog zo veel goede content bevatten, als zoekmachines dit niet kunnen lezen wordt de website vanzelfsprekend ook niet vindbaar en zichtbaar in de organische zoekresultaten. Met onze technische SEO optimalisaties maken we de website zo Google vriendelijk mogelijk en nemen we alle drempels voor de zoekmachine crawlers weg. Hét startpunt van elk SEO project.

Voor je begint met SEO teksten schrijven is het belangrijk om te weten welke zoekwoorden aansluiten op de relevante zoekopdrachten van bezoekers. Door een zoekwoordenonderzoek te doen weet je precies welke zoekwoorden en zoektermen je moet gebruiken om bezoekers naar jouw website te leiden.

Wanneer Google de selectie maakt voor haar Google rankings is geschreven content op websites van groot belang. Ben niet zuinig met jouw content, bepaalde zoektermen moeten namelijk vaak genoeg in jouw tekst terug komen. Zorg er wel altijd voor dat het gebruik van de zoektermen niet geforceerd overkomt. Ban ook elitair taalgebruik en complexe zinnen uit jouw teksten. Veel om rekening mee te houden. Een copywriter is hiervoor opgeleid en helpt jullie graag met het schrijven van deze content.

Waar de technische SEO optimalisatie vooral aan de achterkant van jouw website zit, is content optimalisatie juist met het oog waarneembaar. Hiertoe wordt alle content op jouw website gerekend. Denk aan geschreven SEO-teksten maar vergeet ook video’s, infographics, social media buttons en links niet.

Met linkbuilding verkrijg je links van externe websites die verwijzen naar jouw website. Wanneer veel relevante websites doorlinken naar jouw website, geef je Google een goede reden om jouw website hoog in de rankings te zetten. Het kan complex zijn om linkbuilding goed te doen, maar steek er tijd in of besteed het uit aan professionals. Linkbuilding is namelijk één van de belangrijkste pijlers binnen SEO.

Je bent op het punt dat jouw SEO optimaal is binnen jouw website. Je hebt veel relevante content geschreven en staat hoog in de Google rankings. Een ideaal scenario dus. Toch ben jij toe aan een rebranding en je verandert van domeinnaam. Uit het niks is jouw website nergens meer te vinden. Dit is de oorzaak van geen rekening houden met SEO website migratie. Ben er dus scherp op dat jij, bij verhuizing van jouw website, alle content migreert.

Altijd maatwerk

We realiseren
stijgende rankings

Wij staan vierkant achter ons Resultsmatter®-traject. Dit is niet zonder reden. We hebben verschillende organisaties voorzien van ons traject en de resultaten zijn niet minder dan verbluffend te noemen. Neem vooral even een kijkje op de cases van Omroep Brabant Reclame, Teleperformance en Alcoholvrij Bierhuis. Zij gingen jullie al voor in het Resultsmatter®-traject.

Onze succesverhalen
Virtueel vastgoed

Waarom is seo belangrijk?

Je hebt al veel informatie ontvangen over onze SEO diensten maar waarom is SEO Marketing zo belangrijk? Tegenwoordig is de concurrentie op Google moordend. Tal van bedrijven proberen, al dan niet betaald, hoog in de Google rankings te komen. Als jij je als bedrijf laat wegdrukken door concurrenten beland je ver weg in de Google zoekmachine resultaten. De kans om organisch gevonden te worden daalt dan enorm. Wij noemen jouw online aanwezigheid daarom ook jouw virtuele vastgoed. Heb je eenmaal een toppositie veroverd? Dan wordt je aanwezigheid zo stevig, dat je niet zomaar te vervangen bent.

350+ klanten Ruim 17 jaar ervaring

Organisaties die in ons geloven

Wat kosten onze SEO diensten?

Onze actieve ondersteuning is een Marketing-as-a-Service abonnement dat je per maand betaalt. Er zijn verschillende traject-opties met een vanaf prijs van € 500 per advies. Onze standaard pakketen vind je hieronder. In overleg is maatwerk mogelijk.

Per maand Per jaar
€ 500 /eenmalig
Lite Onderzoek en advies
  • UX en UI verbeterpunten
  • Technische SEO scan
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Content optimalisatie
  • Datacollectie
€ 2500 /eenmalig
€ 1000 /maand
Basis Meer online zichtbaarheid
  • Vooronderzoek (0-meting, technische audit & zoekwoordenonderzoek)
  • Technische SEO optimalisaties (2 uur)
  • Content creatie - 1000 woorden (+-1 pagina)
  • Content optimalisatie
  • Linkanalyse
  • Conversieoptimalisatie
  • Datacollectie en tracking (1 uur)
  • Real-time Google Looker studio dashboard
  • Maandelijkse meeting
Populair
€ 2500 /eenmalig
€ 2000 /maand
Standaard Meer online zichtbaarheid én autoriteit
  • Vooronderzoek (0-meting, technische audit & zoekwoordenonderzoek)
  • Technische SEO optimalisaties (4 uur)
  • Content creatie - 2000 woorden (+-2 pagina's)
  • Content optimalisatie
  • Linkanalyse
  • Linkbuilding (3 uur & 150€)
  • Conversieoptimalisatie
  • Datacollectie en tracking (2 uur)
  • Real-time Google Looker studio dashboard
  • Maandelijkse meeting
€ 2500 /eenmalig
€ 3250 /maand
Uitgebreid Meer online zichtbaarheid, autoriteit én conversies
  • Vooronderzoek (0-meting, technische audit, zoekwoordenonderzoek & uitgebreide concurrentieanalyse)
  • Technische SEO optimalisaties (4 uur)
  • Content creatie - 3000 woorden (+-3 pagina's)
  • Content optimalisatie
  • Linkanalyse
  • Linkbuilding (3 uur & 300€)
  • Conversieoptimalisatie
  • Datacollectie en tracking (2 uur)
  • Real-time Google Looker studio dashboard
  • Twee wekelijkse meeting

De voordelen van SEO marketing

SEO marketing kent vele voordelen. Een aantal van de belangrijkste voordelen staan hiernaast opgesomd inclusief toelichting. Doe er je voordeel mee en ben je concurrentie altijd een stapje voor.

Hogere ranking in Google

Het belangrijkste voordeel van SEO Marketing is het verkrijgen van een hogere positie op de ranglijst van Google. Hierdoor is jouw website veel beter vindbaar voor zoekers op Google. Door voor jouw website relevante zoektermen in te typen, komt jouw website naar boven.

Geen advertentiebudget

Je hoeft geen budget uit te trekken voor SEO. De kracht van SEO Marketing is dat het juist organisch is. Dit in tegenstelling tot SEA (zoekmachine adverteren). Je moet enkel bereid zijn om tijd te investeren in SEO voor een hogere plek op de Google ranglijst.

SEO trekt relevante bezoekers aan

Omdat jouw SEO is gekoppeld aan relevante zoekwoorden, ontvang jij vrijwel enkel bezoekers op jouw website die op zoek zijn naar diensten die jouw bedrijf biedt. Zo voorkom je snelle wegklikkers waardoor jouw bounce-rate laag blijft.

Positief effect op de lange termijn

Search Engine Optimisation is geen wondermiddel dat gelijk aanslaat. Wanneer je begint met SEO staat jouw website niet binnen een dag bovenaan in de Google rankings. Ook niet binnen een week of maand. Dit heeft tijd nodig. Schuw niet om die tijd er toch in te steken want de vruchten die je ervan plukt zullen zoet smaken.

Het Resultsmatter®-traject helpt ons enorm. Met de online kennis van 2manydots en de strategische kennis van ons zijn de resultaten skyhigh.
Jeremy Kesseler
Senior Marketeer,Omroep Brabant

Hoe werkt search engine optimization

Je hebt nu een beeld van wat Search Engine Optimization (SEO) is en wat de voordelen zijn van deze vorm van organische marketing. Maar om te vertellen hoe SEO precies werkt, moeten we je eigenlijk uitleggen hoe de functionele kanten werken die zorgen voor een SEO geoptimaliseerde website. Wat voor techniek zit erachter? Waarom is content belangrijk? Wat is het verschil tussen lokale, nationale en internationale vindbaarheid, enzovoort.

Techniek

Is het schrijven van landingspagina’s op SEO basis niet genoeg? Nee, eigenlijk niet. Om hoge scores in Google te behalen is het belangrijk om alle technische mankementen weg te werken. Denk bijvoorbeeld aan duplicate content opsporen en weghalen of kijk of de site map volledig up to date is. Maar check ook of er fouten zitten in de structured data of check of de pagina en robot.txt file bevat. Al deze technische gebreken staan jouw website en organische groei in de weg en dienen dus verholpen te worden.

Content

Content is king, zo ook bij Zoekmachine optimalisatie (SEO). Zonder content kom je namelijk niet tot hogere rankings in Google. Zorg er wel voor dat de content die je gaat schrijven, binnen de branche van jouw bedrijf past. Je wil namelijk relevante bezoekers binnen de doelgroep op jouw website verwelkomen. Door de vele zoektermen die jij in de tekst moet verwerken kan de tekst wat gemaakt overkomen. Probeer dit te voorkomen. De User Experience voor de lezer is ook een belangrijk onderdeel van jouw website. Laat dit niet ten koste gaan door alles op SEO te zetten.

Autoriteit

De autoriteit van jouw website is een graadmeter van de betrouwbaarheid van jouw website volgens Google. Wanneer je via linkbuilding goede backlinks integreert op jouw website, gaat Google de website zien als een autoriteit. Interne en externe links toepassen kent enkel voordelen voor de hoge rangschikking in Google voor jouw website. Google ziet dat jouw website geen ‘schimmige’ links bevat maar dat de links op jouw website juist informatief zijn en bijdragen aan een goede User Experience. Voor wat hoort wat en de beloning van Google is daarom ook groot.

Een greep uit onze tools

Pagina’s voor de gebruiker en voor de zoekmachine

Door in de tekst puur te focussen op SEO, verwaarloos je de User Experience. Natuurlijk is het belangrijk om een goede SEO strategie te hanteren, echter moet dit niet ten koste gaan van alles. Je kan wel bezoekers door middel van SEO naar jouw website leiden, maar dan moet de ervaring op jouw website ook goed zijn. Jouw ‘nieuwe’ website bezoekers zijn snel weer vertrokken wanneer de User Experience enorm laag ligt door de insteek van SEO. In dat geval worden alle gedane SEO diensten tenietgedaan. Zonde dus.

Lokale, nationale of internationale vindbaarheid

SEO diensten kun je erg divers inzetten. Een belangrijke pijler is de demografische vindbaarheid van jouw website. Lokale vindbaarheid dient namelijk anders ingezet te worden dan internationale vindbaarheid. Wij zetten de verschillen van lokale, nationale en internationale vindbaarheid op een rij:

Lokale vindbaarheid

Wist je dat ruim 95% van de zoekers in Google zoekt naar een bedrijf binnen de regio? Lokale SEO is daarom erg belangrijk. Afhankelijk van de grootte van de stad waarin jouw bedrijf zich bevindt, werk je veel concurrenten weg. Wanneer jij gezocht wil worden op bijvoorbeeld internetbureau Tilburg ben je veel makkelijker vindbaar voor mensen die een internetbureau in Tilburg zoeken dan internetbureau die gevonden willen worden zonder plaatsnaam.

Google vindt lokale vindbaarheid ook steeds belangrijker. De techniek staat voor niets en dus weet Google precies waar zoekers zich bevinden. Je maakt het Google alleen nog makkelijker door jouw zoektermen af te kaderen op een stadsnaam naar keuze. Zo wordt jij de talk of the town.

Landelijke online vindbaarheid

Naast lokale vindbaarheid kun je als bedrijf ook landelijke vindbaarheid prefereren. Zo kun je een bedrijf zijn dat door het hele land producten of diensten levert. Beperk je dan niet door een stadsnaam achter jouw zoektermen te zetten. De kans dat iemand uit Friesland zoekt op Internetbureau Tilburg is namelijk te verwaarlozen.

Internationaal vindbaar

Ga of wil jij met jouw bedrijf de landsgrenzen over? Dan is het raadzaam om jouw website in meerdere talen aan te bieden. De meest gebruikte taal is natuurlijk Engels, maar Spaans en Chinees wordt wereldwijd ook veel gesproken. Dit in tegenstelling tot Nederlands. Ook voor internationale vindbaarheid kan lokale vindbaarheid worden toegepast. Wanneer jouw bedrijf bijvoorbeeld een vestiging in Antwerpen heeft steek je dit ook lokaal in door de stadsnaam te noemen. Al ligt die stad niet in Nederland.

Wij staan voor je klaar

Wij begrijpen dat SEO een groot begrip is wat er allesomvattend is. Voor bedrijven zonder kennis en ervaring kan dit ervaren worden als onbegonnen werk. 2manydots heeft al vele malen met dit bijltje gehakt en weet exact wat er gevraagd wordt van een goede SEO Marketing en SEO strategie. Schakel daarom een van onze SEO-specialisten in en sla de weg richting de hoogste Google rankings vandaag nog in!

Tijn
Beheert 10 campagnes
Laat jouw online zichtbaarheid groeien