Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
ALKU is al meer dan dertig jaar dé specialist in kunststof kozijnen, deuren en schuifpuien. Vanuit hun eigen fabriek in Tilburg en een landelijk netwerk van dealers levert ALKU maatwerk van hoge kwaliteit voor particulieren én bedrijven. Het hele proces, van productontwikkeling tot productie en montage, heeft ALKU volledig in eigen hand. In eigen hand én in eigen land, want ALKU kozijnen zijn voor 100% een Hollands fabricaat. En wie nieuwsgierig is naar de mogelijkheden, kan terecht in meer dan 30 showrooms door heel Nederland waar je alles zelf kunt zien en voelen. ALKU staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid, met een flinke dosis vakmanschap in elk detail.
De oude website van ALKU voldeed niet meer. Ook al zag het op het eerste gezicht aan de voorkant er erg goed uit, was het CMS omslachtig, niet flexibel en moeilijk te beheren voor het marketingteam. ALKU vroeg ons om dit te verbeteren en een duurzame oplossing te realiseren. We bouwden de bestaande site om naar een stabiel en toekomstbestendig WordPress-platform, waarmee het team weer efficiënt en zelfstandig kan werken. Daarnaast legden we de basis voor verdere groei en optimalisatie, passend bij de ambities van ALKU.
ALKU opereert in een concurrerende markt, met veel prijsvechters en snelle webshops. Maar ALKU staat juist voor persoonlijke aandacht, maatwerk en ontzorging, ook lang na oplevering. Die waarden onderscheiden ALKU en dat moest de website ook uitstralen én ondersteunen.
Tegelijkertijd moesten deze kernwaarden ook daadwerkelijk gevonden worden door de juiste doelgroep. Want een website kan nog zo goed aansluiten op wie ALKU is en waar het voor staat, als niemand het vindt, blijft dat verhaal onzichtbaar. Juist daarom moest de website sterk en vooral organisch vindbaar zijn. Zo blijft ALKU zichtbaar voor de juiste doelgroep en kan het de strijd met de webshops aangaan.
Samen met ALKU ontwikkelden we een volledig redesign. Een scherpe positionering en branding die staat als een huis. Hoewel ALKU geen webshop is, zorgt een op maat gemaakte productconfigurator ervoor dat bezoekers toch hun ideale product kunnen samenstellen. Wij bouwden een geïntegreerde koppeling met HubSpot, zodat het marketing team van ALKU direct met geautomatiseerde e-mailflows een opvolging kan doen. En om de website continu te blijven verbeteren, werken we met maandelijkse sprints om de website steeds een beetje beter, sneller én converterender te maken.
Om de gewenste online zichtbaarheid te realiseren, is er gestart met het Resultsmatter-traject. Bij ALKU is het voornaamste doel van dit traject hoge posities in zoekmachines behalen met behulp van SEO, contentcreatie en linkbuilding.
Na het ombouwen, bouwden we op het vernieuwde thema en framework een compleet nieuwe branding die perfect aansluit op de vernieuwde huisstijl. We brachten consistentie in de secties, voegden slimme conversieblokken toe en analyseerden de user-flow. Welke pagina’s informeren en welke moeten vooral converteren? Iedere pagina werd onder de loep genomen om te bepalen in welke fase van de klantreis (See, Think, Do, Care) deze het beste past, mét de juiste conversiedoelen. Ieder template en elke pagina werd kritisch bekeken en geoptimaliseerd.
De configurator maakt gebruik van slimme 3D-modellen waarin zelfs de houtnerf zichtbaar is. Met conditionele logica worden kleuren en structuren automatisch op elkaar afgestemd, zodat alleen realistische combinaties mogelijk zijn. Daarnaast ontwikkelden we heldere contenttypes in de vorm van productpagina’s, informatieve pagina’s en een kenniscentrum boordevol SEO-geoptimaliseerde content, ook zichtbaar in AI-overviews.
Naast het creëren van nieuwe, SEO geoptimaliseerde content zoals nieuwsartikelen en productpagina’s, bleek ook de bestaande content bijzonder waardevol. Door pagina’s strategisch samen te voegen en slim te combineren, schoten de resultaten omhoog. Dankzij een stevig linkbuilding budget konden we deze posities ook daadwerkelijk claimen. Doordat de techniek van de website ook continu werd gemonitord en verbeterd, voldoet deze aan de standaarden van tegenwoordig en wordt de content van ALKU ook getoond in allerlei AI-tools.
De samenwerking is structureel. Maandelijks evalueren en verbeteren we SEO-mogelijkheden, technische optimalisaties, structured data, laadsnelheid, linkbuilding en meer. Wat je aandacht geeft, groeit! Dat zien we terug in de cijfers.