Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Meer producten verkopen door hoger in Google te komen, dat is hetgeen waar Alcoholvrij Bierhuis naar opzoek was. Waarom? Een hogere positie in de zoekresultaten van Google essentieel om meer zichtbaarheid te genereren, potentiële klanten aan te trekken en simpelweg meer producten te verkopen.
Het hoger laten ranken van Alcoholvrij Bierhuis in de zoekmachines kan een uitdagende taak zijn, vooral vanwege de stevige concurrentie van supermarkten zoals Albert Heijn en Jumbo. Het vereist het begrijpen van SEO-strategieën en technieken, zoals het technisch optimaliseren van de website, het creëren van hoogwaardige content en het opbouwen van kwalitatieve backlinks.
2manydots beschikt over deskundige kennis van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en kunnen strategieën ontwikkelen om de website te optimaliseren. Een grondige 0-meting vormde het beginpunt van onze aanpak, gevolgd door een technische audit, een uitgebreid onderzoek op welke zoekwoorden de doelgroep precies zoekt en waar de kansen liggen voor nieuwe landingspagina’s.
Door technische verbeteringen aan de website kunnen zoekmachines deze nu beter ‘lezen’. Samen met een compleet vernieuwde URL-structuur en het inzetten van linkbuilding heeft dit de zoekmachineoptimalisatie bevorderd. Door ons te concentreren op specifieke categorieën konden we stapsgewijs onze positie verbeteren, met telkens een heldere focus op één specifiek onderwerp. Regelmatige meetings en rapportages zorgen voor efficiënte communicatie en flexibiliteit in onze aanpak.
De resultaten van het Resultsmatter®-traject spreken voor zich. Binnen een jaar is de online zichtbaarheid met een indrukwekkende 26% gestegen. Door het Resultsmatter®-traject zijn er maar liefst 33 nummer 1 posities behaald. Maar dat is nog niet alles, want we hebben ook nog eens 78 zoektermen in de top drie van de Google rankings weten te plaatsen! De zichtbaarheid is toegenomen, de conversies zijn gestegen, waardoor we de kosten voor Google Ads hebben kunnen verlagen.
Belangrijke zoekwoorden van Alcoholvrij Bierhuis zien aanzienlijke verbeteringen in de zoekresultaten. ‘Alcoholvrij speciaalbier’ heeft de eerste plek bereikt vanaf positie #12, ‘Alcoholvrij bier’ is gestegen naar positie #2 vanaf #11, en ‘Duits alcoholvrij bier’ is zelfs vanaf positie #17 naar de toppositie #1 geklommen. Dat wil echter niet zeggen dat we klaar zijn. Het project gaat door en we blijven de website optimaliseren voor een nog grotere online zichtbaarheid!