Logo

Omroep Brabant wilde meer adverteerders aantrekken. Waar ze voorheen enkel uit telefonisch contact kwamen, moesten de leads ook online gaan binnenkomen. En dat is gelukt.

Image

De specialist op het gebied van online, radio- en tv-reclame

Project B2B-website
Opdrachtgever Omroep Brabant
Sector Radio en televisie
Image

Uitdaging

Met een miljoenenpubliek biedt Omroep Brabant een geweldig platform voor adverteerders. Maar een echte online strategie voor het aantrekken van reclamepartners was er niet. Ook waren er veel ‘nepaanvragen’ van studenten die voor hun stageplekken een communicatieplan maakten. Die bezorgden wel werk, maar leverden vrijwel geen nieuwe samenwerkingen op.

Image

Vraag

Omroep Brabant wilde het makkelijker maken voor adverteerders om de knoop door te hakken. Met een aparte website, die goed werkt op alle apparaten, moesten bedrijven worden geïnformeerd en overgehaald. Daarbij wilde Omroep Brabant goed zicht krijgen op het conversiepercentage: hoeveel van de bezoekers neemt daadwerkelijk contact op?

Oplossing

2manydots bouwde een WordPress-website die behulpzaam van toon is, snel laadt en ook prima werkt op mobiele apparaten. Speciaal gericht tot bedrijven, laat Omroep Brabant hiermee zien welk bereik adverteerders hebben en hoe andere organisaties succes behaalden met reclamecampagnes bij de regionale omroep. Het ontwerp verleidt bezoekers ertoe om contact op te nemen.

Image

Van koude acquisitie naar inbound Sales Qualified Leads

Zoals gebruikelijk is bij 2manydots bouwden we een WordPress-website geheel op maat, zonder afhankelijk te zijn van externe themes of plugins. Tijdens het proces hadden wij regelmatig contact met Albert over de voortgang. Een aanpak waar Omroep Brabant over te spreken was.

Image

Resultaten

  • Aparte website voor advertentiepartners
  • Meer B2B-aanvragen
  • Heldere doelen

“2manydots bood ons een resultsmatter-traject aan waar we nu middenin zitten. We hebben samen doelen voor dit jaar gesteld en er zijn verschillende manieren om die te bereiken. We zetten daarbij eerst onze eigen kanalen in en die vullen we eventueel aan met Google Adwords.”

Image

Download compleet succesverhaal

Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Omroep Brabant? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de PDF-download.



De website die 2manydots voor ons heeft gemaakt levert ons een goede kwaliteit van Sales Qualified Leads. We krijgen nu een stuk meer aanvragen van B2B-partners.

Photo Albert Smeitink, Manager Marketing en Sales