3 meesterlijke tools voor website-optimalisatie

Website optimalisatie kan maar beter geen nattevingerwerk zijn. Er zijn voldoende tools die jou kunnen helpen de bezoekersaantallen te verhogen en conversie op jouw website te verbeteren. Wij vonden de magische mix. Zo halen we het maximale uit de professionele WordPress websites van onze klanten.

Drie tools voor website optimalisatie

De tools Google Analytics, Hotjar en Snoobi geven alle drie op een ander level inzicht in het gebruik van jouw website. Zo verdiep jij je in de verschillende fases van de gebruiker en kun je de websitelagen aanpassen op hun gedrag. Eerst wil je weten hoe bezoekers binnenkomen, dan wat ze doen en tot slot wil je degenen die aan de greep van jouw site zijn ontsnapt alsnog oppikken.

De tools versterken elkaar

  1. Analyseer met Google Analytics waar bezoekers vandaan komen en waar ze naartoe gaan. Op welke pagina’s heb je bijvoorbeeld veel bouncers? Verkrijg een compleet beeld van jouw site en ga met het hele verhaal aan de slag.
  2. Analyseer vervolgens losse pagina’s met Hotjar. Bekijk het gedrag van de bezoekers in filmpjes en heatmaps. Optimaliseer een conversiegerichte pagina op doorklikmogelijkheden en een contactformulier op eenvoudigheid bijvoorbeeld. Via de geoptimaliseerde pagina’s krijg je geïnteresseerden op de juiste plekken.
  3. Voeg nu filters toe in Snoobi en verzamel de gebruikersdata. Neem met deze informatie zelf het voortouw en bel de geïnteresseerden op.

Hotjar laat het scroll- en klikgedrag zien op de verschillende apparaten. Ook de live opnames van bezoekers geven veel inzicht.

Tool 4: een maatwerk website

Goed, eigenlijk heb je nog iets nodig om al die hete leads binnen te halen: een maatwerk website! Wanneer die in de basis al klopt en aansluit op de doelgroep verbeter je de site gerichter. Een makkelijk CMS helpt je met het eenvoudig doorvoeren van de website optimalisatie.

New call-to-action

Blog
Online marketing voor de hospitality verkoopt
Blog
7 voordelen van een WordPress website voor hospitality