Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Bij de ontwikkeling van een nieuwe website is het belangrijk je heel bewust af te vragen wie je aanspreekt. Wie behoren er tot jullie doelgroep, welke vragen zouden zij op jullie website beantwoord willen krijgen en via welke gerichte klantreis kunnen we hen verleiden contact op te nemen?
Kortom, hoe helpt het definiëren van jullie doelgroep bezoekers te converteren?
Bij de ontwikkeling van een nieuwe website willen we dat iedere bezoeker binnen twee klikken bij zijn bestemming is. Vraag je dus af wat jouw doelgroep precies wil. Met die kennis krijgt jouw website een doel en hierop kun je het design en de pagina’s afstemmen.
Willen ze iets kopen dan moet het winkelmandje snel gevonden worden. Geef je liever informatie mee dan zijn inhoudelijke teksten en video’s heel geschikt. Behoort jouw doelgroep nog tot de club mensen die liever belt zorg dan dat jullie telefoonnummer overal vermeld wordt.
Heb je meerdere doelgroepen, bijvoorbeeld zakelijk en particulier, dan moeten zij beide op hun wenken bediend worden. Zij hebben elk hun eigen online gedrag. De zakelijke bezoeker is bijvoorbeeld eerder geneigd een offerte op te vragen dan de particulier die eerst een grootschalig concurrentieonderzoek doet. En wie weet heb jij voor beide partijen ook een andere klantenservice. Het is professioneel de bezoeker snel naar de juiste te verwijzen.
Twee ingangen
Om de doelgroepen individueel aan te spreken kun je ervoor kiezen meerdere ingangen te maken in de navigatie. Zo heeft ABGL een websitelaag gericht op werkgevers en een laag gericht op werkzoekers.
Richt de website zo in dat iedere doelgroep de navigatie begrijpt. Trigger ze vervolgens om door te klikken. Je moet als bezoeker niet alleen alles snel kunnen zien, maar ook interessant vinden. De website moet gebruiksvriendelijk zijn. En wie geen responsive website heeft wordt binnen geen enkele kring nog serieus genomen.
“Richt de website zo in dat iedere doelgroep de navigatie begrijpt.”
Een goede webdesigner denkt verder dan inhoud en kleuren. Zo ontwerpt hij voor de snelle lezer korte intro’s en voor de analisten een aansprekende ‘lees meer’ button. Bevinden zich oudere bezoekers onder jouw doelgroep? Denk na over verschillende lettertypes én -groottes. Zo kan de leesbril in de tas blijven zitten.
Stel jouw plan op, ontdek jouw doelgroep en laat 2manydots je helpen met een doelgerichte zakelijke website. Als specialist in converterende websites weten wij dat ieder procentpunt telt. Daarom blijven we optimaliseren totdat we het meeste uit jouw site halen.