Marketeers doen te veel aan hope marketing

Hope marketing: hopen dat het juiste gebeurt, zonder een goed fundament te hebben. De sales funnel ontbreekt vaak bij hope marketing. Er worden meerdere kanalen ingezet zonder content marketing plan.

Twijfel je of jij ook aan hope marketing doet? Stel jezelf de volgende vragen en beantwoord deze eerlijk:

  1. Is de sales funnel duidelijk gedefinieerd?
  2. Wat is het lead-conversieproces?
  3. Wat is het meest winstgevende online communicatiekanaal van jouw organisatie?
  4. Wat doe je met bezoekers nadat ze de website hebben verlaten?

Lastige vragen, nietwaar? Voor de meeste websites converteert nog geen 2% van de bezoekers bij het eerste bezoek. Met andere woorden; slechts 2% van jouw potentiële klanten gaat daadwerkelijk over tot aankoop.

Verloren bezoekers terugwinnen? Gebruik remarketing!

Remarketing, ook wel retargeting genoemd, is een online marketing methode waarmee je bezoekers van je site opnieuw benaderd met gerichte advertenties. Wist je dat bij de meeste websites nog geen 2% van de bezoekers bij het eerste bezoek converteert? Oftewel; slechts 2% van jouw potentiële klanten gaat daadwerkelijk over tot aankoop bij het eerste bezoek. Met remarketing kun je de overige 98% alsnog laten converteren.

Hoe werkt het?

Als je advertenties wilt weergeven aan mensen die je website hebben bezocht, plaats je een remarketing-tag op je website. De remarketing-tag is een codefragment waarmee de website bezoekers aan jouw remarketing-lijsten toevoegt. Deze lijsten kun je vervolgens targeten met de remarketing-advertenties. Als de website een Google Analytics-tag bevat, kun je deze gebruiken en hoef je de Googls Ads-tag niet toe te voegen.

New call-to-action

Houd er rekening mee dat er een minimumaantal bezoekers op een remarketing-lijst moet staan voordat de advertenties worden weergegeven. Voor het Google Display-netwerk moet je website ten minste 100 bezoekers in de afgelopen 30 dagen hebben gehad en voor het Google Zoeknetwerk ten minste 1000 bezoekers.

Remarketing is een advertentiemethode om je te helpen potentiële klanten te laten converteren door middel van het tonen van gerichte advertenties.

Kunnen wij je helpen?

Een goede online marketingstrategie die aansluit op de sales-funnel vraagt om kennis en expertise. 2manydots werkt al zo’n 15 jaar samen met toonaangevende bedrijven, organisaties en partners aan de allerbeste online ervaringen. Wij zijn een ware specialist in converterende websites en helpen jullie graag aan het online succes dat jullie verdienen.

New call-to-action

Blog
Waarom is een strikt updatebeleid belangrijk?
Blog
Een website maken volgens een doordacht stappenplan: zó werkt dat