Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Online succes is meer dan alleen het bouwen van een mooie website. Het is van belang om een sterk merk te bouwen, vindbaar te zijn in de zoekmachines en een online marketing strategie uit te denken. Bij 2manydots werken we graag met opdrachtgevers volgens de Resultsmatter® aanpak. Door middel van deze aanpak kijken we verder dan alleen een mooie, goedwerkende website. Resultsmatter® zorgt ervoor dat jij jouw marketingdoelen behaalt en is een belangrijk onderdeel van het online succes.
Onze Resultsmatter® aanpak gaat over het constant meten en verbeteren van de website. Een website is namelijk nooit af. Na livegang van de nieuwe website begint het echte werk pas. De prestaties van de site worden gemeten en geoptimaliseerd. Daarbij zijn jouw (marketing)doelen een essentieel onderdeel van het proces.
Wij bieden extra aandacht, expertise en actieve ondersteuning om alles uit jouw website te kunnen halen. Zo zorgen we niet alleen dat de voor- en achterkant van de website goed werkt, maar ook dat de juiste doelgroep wordt aangesproken en kansen worden gespot. Daarnaast helpen we met zoekmachine optimalisatie én het nuttig besteden van eventuele advertentiebudgetten.
Samen werken we in maandelijkse sprints waarbij onze specialisten meten, advies geven en de aanbevelingen vervolgens aanpassen. Zo blijven we de website continu verbeteren. Resultsmatter® is gericht op het beantwoorden van specifieke, meetbare vragen in zo’n maandelijkse sprint.
Bij het opstellen van onderzoeksvragen kijken we niet alleen naar de huidige problemen op de website. We zoeken juist naar kansen: waar kunnen we in de huidige markt op inspelen? Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van een (online) evenement. Samen zoeken we, ter promotie van het evenement, naar een goede manier om het event aan te laten sluiten bij de website en de online strategie. Of we denken mee in het uitwerken van de online marketing en sales funnel. Hoe komt de juiste boodschap bij jouw doelgroep terecht, op het juiste moment?
Alle vragen staan in het teken van jouw doelgroep en de bijbehorende marketingdoelen. Welke onderzoeksvragen je moet opstellen, is dus per bedrijf weer anders.
Om jouw website en online strategie te verbeteren, moet je onderzoek doen naar wat wel en niet goed gaat. Wat zijn dan interessante vragen om te onderzoeken na livegang van de website? Waar liggen kansen? Belangrijk is dat de vragen specifiek en meetbaar zijn.
Een manier om onderzoeksvragen op te stellen is door de SMART-methode. Hiermee kun je concrete en relevante onderzoeksvragen formuleren. In deze methode moet de vraag voldoen aan de volgende criteria: het is Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. Deze richtlijnen bieden een houvast, maar het is niet altijd mogelijk om de advies- en onderzoeksvraag zo concreet te maken. Wanneer jouw marketingdoelen bijvoorbeeld nog niet helemaal duidelijk zijn, kan het lastig zijn om de SMART-methode te gebruiken. Daar passen we de onderzoeksvragen op aan.
Door bezig te zijn met jouw marketing strategie en doelen, kun je steeds concretere onderzoeksvragen opstellen. We beginnen bij een startmeting: hoe sta je er op dit moment voor? Vervolgens kijken we naar redenen waarom bepaalde zaken niet goed gaan, of hoe we specifieke onderwerpen onder de aandacht kunnen brengen. Uiteindelijk kun je door middel van de SMART-methode doelen stellen die passen bij de strategie.
De vragen die we stellen verschillen per website en marketingdoel. Zo draait een informatieve website bijvoorbeeld om hoe gemakkelijk de bezoeker het juiste antwoord kan vinden op zijn of haar vraag. Een leadgenererende website draait juist om het aantrekken van potentiële klanten naar jouw website, om ze warm te maken voor een aankoop. Het design en de content wordt aangepast op het doel van de website. Dit geldt ook voor de onderzoeksvragen.
Voorbeelden van algemene onderzoeksvragen:
Voorbeelden van SMART onderzoeksvragen:
De antwoorden op bovenstaande vragen zijn onmogelijk om goed te beantwoorden zonder onderzoek te doen. Het is daarom van belang om aanpassingen aan je website te doen op basis van resultaten en statistieken. Deze data zegt namelijk iets over jouw doelgroep die je wil aanspreken en is essentieel voor het ontwikkelen van de online strategie.
Er zijn verschillende tools en tests waarmee de onderzoeksvragen beantwoorden kunnen worden. We lichten een aantal voorbeelden uit die wij voor onze opdrachtgevers gebruiken.
Er zijn veel mogelijkheden om jouw website te testen en te verbeteren, waardoor je door de bomen het bos misschien niet meer kan zien. Dat begrijpen wij. Daarom bieden wij je de mogelijkheid om samen te werken via onze Resultsmatter® aanpak, waarmee we doelgericht en stap voor stap gaan werken aan jouw nieuwe website en online strategie. Krijg inzicht in de huidige statistieken, het gedrag van jouw doelgroep en jouw online marketing prestaties over tijd. Samen gaan we voor online succes.
Wil je meer weten over het bouwen van een nieuwe WordPress website en onze Resultsmatter® aanpak? Plan dan een korte call in om de mogelijkheden te bespreken.