Website laten maken
Overzicht
Geschreven door Finn Ruijter, 01 oktober 2020

WordPress voor advocatenkantoren: een perfecte match

Google loves WordPress voor advocatenkantoren. De logische architectuur en de tekst-gebaseerde structuur geeft jullie een voorsprong in de zoekmachine en op de concurrentie. Bovendien helpen de juiste SEO-plugins jullie een flink eind op weg. De professionaliteit, ruime ervaring en expertise van 2manydots zorgt ervoor dat de SEO techniek perfect is. Met een eenvoudig beheerbare website en regelmatige analyses geven wij een positieve impuls aan jullie positie in Google.

Het belang van een professionele website

Advocatenkantoren lopen online vaak nog lichtjaren achter terwijl de branche zelf een onverwachte sprint trekt. Steeds meer advocaten starten voor zichzelf of beginnen een eigen maatschap en iedereen wil klandizie. Een website die vertrouwen uitstraalt is de basis voor een nieuwe cliëntèle. WordPress helpt hier bij uitstek bij.

Een goed voorbeeld is de nieuwe website die we bouwden voor TeeksensKarstens: Lees hier het succesverhaal.

De voordelen van WordPress voor advocatenkantoren

  • Google en WordPress zijn goede partners;
  • Door onze maatwerk oplossingen ontwikkelen we enkel elementen die jullie nodig hebben;
  • De backend is (mede hierdoor) zeer eenvoudig te beheren;
  • Wil je in meerdere talen communiceren of losse websites ontwikkelen voor de advocaten en fiscalisten dan bieden we een multisite oplossing;
  • WordPress werkt goed samen met verschillende plugins en analysetools.

Een website begint als een product van aannames en transformeert door data, kennis en tijd naar een onmisbaar onderdeel van jouw salesteam. – Mike Lelieveld, eigenaar van 2manydots.

Halen jullie cliënten uit de site?

Een snelle scan van advocatenkantoren bij ons in de regio leert dat advocaten en maatschappen online nog flink wat werk te verzetten hebben. De focus ligt vooral op de rechtsgebieden en niet op de hulpvraag van de klant. Want weten bezoekers überhaupt wel in welk rechtsgebied hun probleem valt? En wie helpt ze dan? Voor een goede structuur van de website adviseren we de volgende opbouw. Op basis van een kick-off meeting personaliseren we dit vervolgens helemaal voor jullie kantoor. 

De opbouw van een geschikte WordPress website

  • Zorg dat het beeld en de titel boven de vouw de doelgroep perfect aanspreken. Ook op mobiel. Dit betekent dat het eerste beeld dat je ziet zonder te scrollen al jouw belangrijke vragen beantwoordt.
  • Zorg dat het logo en jullie huisstijl perfect matchen met jullie kantoor. Zo begint de weg naar de voordeur al online.
  • Ga voor een sterke profilering van maximaal twee zinnen waarin jullie uiteenzetten waar jullie voor staan.
  • Kies voor een helder menu. Vaak is het voor de doelgroep niet noodzakelijk alle rechtsgebieden uiteen te zetten. Zij zijn immers niet op zoek naar een Wikipedia-pagina, maar naar een oplossing voor hun probleem. Maak dus bijvoorbeeld een onderscheid tussen zakelijke en particuliere voordelen om hen gericht op weg te helpen.
  • Elke pagina moet leiden tot actie. Het moet voor de doelgroep zeer eenvoudig zijn om contact op te nemen, een pdf met informatie te downloaden of deel te nemen aan een online spreekuur.
  • Werk met eigen beeld en niet met onpersoonlijke stockbeelden. Laat het kantoor zien en eventueel ook alle advocaten, juristen en fiscalisten voor een persoonlijke touch.

Wil jij meer uit jouw website halen en een online strategie neerzetten? Overweeg dan eens een op maat gemaakte WordPress website. Wij van 2manydots helpen je graag: van ontwikkeling tot livegang en optimalisatie.