Succesverhaal van Teleperformance

Photo Geschreven door Sanne Jorna

Al meer dan 40 jaar verbindt Teleperformance, de wereldleider in customer experience management, klanten met ‘s werelds meest succesvolle bedrijven. De services van Teleperformance combineren menselijk contact en geavanceerde technologie, om bijzondere klantervaringen te leveren.

Wij ontwikkelden een recruitment WordPress-website voor Teleperformance. Lees het complete verhaal hier!

Uitdaging

Omdat Teleperformance zo’n 150 à 200 vacatures per week te vervullen heeft, is het van belang om veel bezoekers naar de website te trekken. Het recruitmentplatform van Teleperformance moest dus organisch goed vindbaar zijn, om voldoende kandidaten aan te trekken.

Vraag

Hoe meer sollicitaties binnenkomen via de website, hoe minder Teleperformance externe factoren hoeft in te schakelen om te rekruteren. De nieuwe website moest door middel van leadgeneratie een essentieel onderdeel van recruitment worden. De identiteit van het bedrijf moest duidelijk voelbaar zijn op de website. Door Teleperformance zo goed mogelijk op de online kaart te zetten, trekken zij de juiste kandidaten aan en behouden zij medewerkers langer.

Oplossing

De nieuwe website werd gekoppeld aan Recruitee. Deze maatwerk koppeling is perfect voor organisaties die hun recruitmentproces willen stroomlijnen. Bij een goede integratie met een WordPress-website belanden kandidaatgegevens direct in het Recruitee-dashboard. Vergeleken andere, verouderde recruitmentsystemen is Recruitee verfrissend, snel en gebruiksvriendelijk. 

De koppeling maakt het voor recruiters gemakkelijk om nieuwe vacatures online te zetten. Zo kunnen onder andere functie-eisen, arbeidsvoorwaarden en contactpersonen met tags gekoppeld worden aan een vacature in WordPress. Dit versnelt het proces van vacatures maken aanzienlijk.

Indeling van de website

Alle kwaliteiten van Teleperformance komen tot zijn recht in de nieuwe site. Zo is de jobsite nu ingedeeld in verschillende afdelingen, gebaseerd op de zoekvraag. Het aanbrengen van structuur was nodig doordat Teleperformance een hele diverse set aan banen aanbiedt, voor een hele brede doelgroep. Ook alle content werd herzien en herschreven.

Resultaten

Niet alleen intern zijn medewerkers blij met het resultaat en het gebruiksgemak, ook de cijfers liegen er niet om. Drie maanden na livegang vergeleken we data met dezelfde periode van het jaar ervoor: 

  • aantal sessies uit organische verkeer: +148% 
  • aantal voltooide sollicitaties: + 189%

“Door een professioneel design zetten we ons merk opnieuw op de kaart. De identiteit van Teleperformance komt tot leven op de website.” – Marelle Beune, recruitment coordinator

Lees het complete succesverhaal

Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Teleperformance? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de gratis PDF-download: het succesverhaal van Teleperformance.

Photo
Sanne Jorna Content marketeer
Cases
Succesverhaal van Mutsaerts
Cases
Succesverhaal van AllSolutions
WhatsApp