Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Onze opdrachtgevers zijn enthousiast: ons nieuwe website onderzoek genaamd, Resultsmatter vooronderzoek, laat hen namelijk precies zien op welke vlakken hun bestaande website verbetering nodig heeft. We bekijken elke site vanuit het oogpunt van bezoekers, zoekmachines en concurrenten, waarna we met duidelijke actiepunten komen. Ontdek hier of zo’n analyse iets voor jullie is.
Om een nieuwe bestemming te bereiken, moet je eerst weten waar je staat. Dat geldt voor veel dingen; ook voor een website. Als je online succes nastreeft, heb je doelen nodig en moet je weten hoe ver je van die doelen af staat. Het website onderzoek van 2manydots licht jullie site van boven tot beneden door. Je profiteert hierbij van technische kennis, webdesign-ervaring en SEO-expertise.
Het vooronderzoek van 2manydots is een grondige analyse van jullie bestaande website. Hiermee krijg je een compleet beeld van verbeterpunten. Actiepunten waarmee de site niet alleen beter vindbaar wordt in de zoekmachines, maar ook een prettiger ervaring aan bezoekers biedt. Concreet gaan we de volgende items bij langs.
Om een goede website te creëren, die de juiste doelgroep aantrekt, wil je eerst duidelijk hebben uit welke personen die doelgroep bestaat. Samen met de opdrachtgever zetten wij die op papier. Soms zien we meteen al waar de schoen wringt: het ontwerp of de teksten sluiten niet goed bij de doelgroep aan. Dit is vooral het geval wanneer een bedrijf zich op nieuwe doelgroepen richt maar de website daar niet op is aangepast.
Is er sprake van markttrends die van invloed kunnen zijn op de bezoekers of leads? In dit hoofdstuk identificeren we die. Het kan dan gaan om een veranderende vraag van (potentiële) klanten of extra marketinginspanningen van concurrenten. Een pandemie of economische crisis kan de markt ook behoorlijk opschudden.
Het belangrijkste deel van het Resultsmatter-vooronderzoek is de analyse van de vindbaarheid. Hiermee focussen we ons op de vindbaarheid in de meest gebruikte zoekmachine ter wereld: Google. De vindbaarheids-studie is in vier elementen verdeeld:
In het voortraject kan de opdrachtgever vragen stellen die wij met onze analyse kunnen beantwoorden. Zo vroeg één van onze opdrachtgevers of de zoekfunctie op de website überhaupt werd gebruikt en of er pagina’s waren die nauwelijks of helemaal niet werden bezocht.
Hoe zijn de gebruikerservaring en de visuele uitstraling van de website? Deze vragen beantwoorden wij in het hoofdstuk over UX en UI van het website onderzoek. Wij bekijken in hoeverre de gebruiker centraal staat, of de website consistent is en de uitstraling modern is. Eventueel ondersteund door screenshots, laten we zien waar de site duidelijker kan.
Het website onderzoek vindt dus niet alleen defecten, maar biedt je ook richting. Maar wat is de algehele conclusie van de meerdere scans die we voor je uitvoeren? Je leest het in dit laatste hoofdstuk, dat je eventueel als samenvatting aan leidinggevenden kunt voorleggen.
Het website onderzoek legt zwakke punten bloot en geeft je een gedegen inzicht in de website. Daarmee zou je zelf aan de slag kunnen gaan, als je daar de kennis en tijd voor in huis hebt. Vaak nemen opdrachtgevers een deel van de openstaande taken op zich: zo gaan ze bijvoorbeeld aan de slag met het schrijven van de SEO-content. Maar ook dát is een klus waar de tekstschrijvers van 2manydots bij kunnen helpen.
Een logisch vervolg van het vooronderzoek is een volledig Resultsmatter-traject, waarin de professionals van 2manydots aan de slag gaan met het optimaliseren van jouw website. Door constant te meten en verbeteren en door regelmatig te overleggen groeien we samen naar de best mogelijke versie van jullie website – en dat kun je zien aan de resultaten!
Interesse in meer bezoekers, meer leads en een sterker merk? Resultsmatter, de naam zegt het al, belooft klinkende resultaten. Neem contact op voor vrijblijvende informatie over het website onderzoek of het daadwerkelijke Resultsmatter-traject.