AVIA zet zich op de markt als het meest klantvriendelijke tankstation van Nederland. Daarom moest de aanvraagprocedure van tankpassen minder ingewikkeld worden. Ook wilde het bedrijf een beter overzicht van haar tankstations bieden.

AVIA biedt mensen ultiem gemak onderweg. Wij voorzien AVIA van alle gemakken online.

Uitdaging
De tankpassen van AVIA stellen particulieren en vooral bedrijven in staat om snel en makkelijk te betalen voor hun brandstof. Om een tankpas aan te vragen, moesten klanten formulieren handmatig invullen en kopieën van rijbewijzen en identiteitsbewijzen bijsluiten. Het kon weken duren voordat klanten hun tankpas ontvingen.

Vraag
AVIA bestaat uit leden die elk een regio van Nederland bestrijken. De aanvankelijke vraag naar een gestroomlijnd aanvraagproces van tankpassen kwam van één lid: Vollenhoven Olie. Na succesvolle afronding van dat project, vroeg het overkoepelende AVIA om deze oplossing landelijk uit te rollen. Ook wilde AVIA het haar tankpashouders makkelijker maken om tankstations in de buurt (of onderweg) te vinden.
Oplossing
Voor de aanvraag van tankpassen bouwden we een heldere website zonder afleidingen, met een formulier dat zichzelf deels invult. Daarmee helpen we bezoekers aan om hun aanvraag te voltooien. Het zoeken naar een tankstation in de buurt is ook makkelijker geworden: de nieuwe AVIA-site detecteert de locatie van de gebruiker en toont relevante informatie van de dichtstbijzijnde pompen.
Performance marketing-partner Yellowhawk zorgt voor de bezoekersstroom naar deze nieuwe site. Op een dashboard op maat ziet AVIA precies hoeveel bezoekers de tankpas-website bezoeken en hoeveel van hen uiteindelijk een aanvraag doen.


Resultaten
- Overkoepelende website voor AVIA
- Aparte, heldere website voor aanvraag tankpassen
- Formulier vult gegevens aan dankzij koppeling KVK-database
- Sterke stijging van online aanvragen tankpas
“Elke twee weken spreek ik Sjors,” zegt AVIA-projectleider Soumaya in een verwijzing naar Yellowhawk. “Dan bespreken we de conversie van de afgelopen periode en maken we kleine aanpassingen om de campagnes te finetunen. Het is prettig om dit nauwlettende werk aan specialisten over te laten.”

Download compleet succesverhaal
Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor AVIA? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de PDF-download.