none
Website laten maken
Teleperformance

Ophalen van sollicitanten
voor Teleperformance Benelux

Ophalen van sollicitanten voor Teleperformance

Verzorgen van klantcontact
voor internationale organisaties

Project Recruitment
Opdrachtgever Teleperformance Benelux
Sector Dienstverlening en recruitment

Al meer dan 40 jaar verbindt Teleperformance, de wereldleider in customer experience management, klanten met ‘s werelds meest succesvolle bedrijven. De services van Teleperformance combineren menselijk contact en geavanceerde technologie, om bijzondere klantervaringen te leveren.

Meer organische sollicitanten 18%+

Uitdaging

Omdat Teleperformance zo’n 150 à 200 vacatures per week te vervullen heeft, is het van belang om veel bezoekers naar de website te trekken. Het recruitmentplatform van Teleperformance moest dus organisch goed vindbaar zijn, om voldoende kandidaten aan te trekken.

Vraag

Hoe meer sollicitaties binnenkomen via de website, hoe minder Teleperformance externe factoren hoeft in te schakelen om te rekruteren. De nieuwe website moest door middel van leadgeneratie een essentieel onderdeel van recruitment worden. De identiteit van het bedrijf moest duidelijk voelbaar zijn op de website. Door Teleperformance zo goed mogelijk op de online kaart te zetten, trekken zij de juiste kandidaten aan en behouden zij medewerkers langer.

Oplossing

Er is in de nieuwe website een koppeling gemaakt tussen WordPress en Recruitee. Hierdoor werd het voor alle recruiters direct makkelijker om de honderden kandidaten per dag af te handelen. Er werd dagelijks geschakeld met vele partners van Teleperformance om de overgang naar de nieuwe website en het HR-systeem zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Indeling van de website

Alle kwaliteiten van Teleperformance komen tot zijn recht in de nieuwe site. Zo is de jobsite nu ingedeeld in verschillende functies en opdrachtgevers, gebaseerd op de zoekvraag. Het aanbrengen van structuur was nodig doordat Teleperformance een hele diverse set aan banen aanbiedt, voor een hele brede doelgroep. Ook alle content werd herzien en herschreven.

18 %
meer organische sollicitaties
2892 +
nieuwe zoektermen zichtbaar
148 +
nieuwe verwijzende domeinen
53 %
sessies met betrokkenheid

Resultaten

Niet alleen intern zijn medewerkers blij met het resultaat en het gebruiksgemak, ook de cijfers liegen er niet om. Drie maanden na livegang vergeleken we data met dezelfde periode van het jaar ervoor. Kijk zelf maar hiernaast!