Website laten maken
Overzicht
Geschreven door Finn Ruijter, 22 november 2023

LinkedIn Ads ondersteunt nu server side tagging (CAPI)

We gebruiken LinkedIn om onze mijlpalen te delen, nieuw werk te vinden of om te connecten met branchegenoten. Door de jaren heen heeft LinkedIn haar diensten uitgebreid en is het inmiddels uitgegroeid tot een zeer bruikbare tool voor B2B marketing. LinkedIn Ads kunnen goed werken, echter bleef een server-side conversiemeting uit. Hierdoor kun je conversies missen. Tot nu.

De online sociaalnetwerksite met meer dan 750 miljoen leden, heeft een nieuwe Conversions API ontwikkeld. Met deze LinkedIn Conversions API kun je conversies in realtime rechtstreeks van jouw tagging servers naar de servers van LinkedIn doorsturen.

Het gevolg hiervan? De weergave van gebruikersinteracties en bijbehorende data worden veel nauwkeuriger in kaart gebracht, zelfs wanneer tracking via de browser wordt geblokkeerd. Deze vorm van Server Side Tagging kunnen we vanaf nu dus voor al onze opdrachtgevers implementeren. Zo haal je echt waardevolle data uit jouw LinkedIn-marketing.

De Conversions API is geschikt voor de volgende toepassingen:

  • Voor het verbeteren van je huidige conversietracking. De Conversions API kan samen met de Insight Tag worden ingezet om zowel online als offline gebeurtenissen binnen het klanttraject effectief te meten en te optimaliseren.
  • Als je op zoek bent naar een beveiligde methode om gegevens met LinkedIn te delen zonder afhankelijk te zijn van cookie-gebaseerde tracking.
Serverside2 2048x1120 1. Linkedin ads ondersteunt nu server side tagging (capi)
Diagram over werking server side tagging

Wat is Server Side Tagging ook alweer?

Bij 2manydots zijn we voortdurend bezig met Server Side Tagging implementeren bij onze opdrachtgevers. We zien het belang van volledige data en hopen dit ook voor onze opdrachtgevers te bereiken. Al meerdere blogs hebben we gewijd aan dit onderwerp, maar wellicht heb je niet helemaal scherp waar Server Side Tagging voor dient. 

Websitebezoekers zijn enorm waardevol voor ondernemingen, maar door de vernieuwde AVG-regelgeving is het tracken van deze bezoekers vaak niet optimaal. De reden? Webbrowsers zoals Safari, Firefox en Chrome blokkeren third-party cookies van externe bronnen. Dit leidt tot het verlies van belangrijke data, wat nadelig kan zijn voor je marketingcampagnes. Server Side Tagging transformeert third-party cookies in first-party cookies, waardoor dataverlies wordt voorkomen. Deze verzamelde gegevens worden vervolgens via API-verbindingen naar een externe server gestuurd.

Gratis data wordt steeds zeldzamer. Door samen te werken met 2manydots, kun je erop vertrouwen dat de data die je verzamelt niet alleen nauwkeurig is, maar ook dat je geen onnodige uitgaven doet aan campagnes. We kijken graag met je mee.