Onze werkwijze
Op een efficiënte manier een professionele WordPress-website bouwen: dankzij onze jarenlange ervaring weten we als geen ander hoe dat moet. Met onze bewezen werkwijze leveren we topkwaliteit en garanderen we een on-time oplevering die jullie verwachtingen overtreft.
De formule voor succes
Honderden maatwerk projecten leerden ons dat online succes om méér dan een nieuwe website vraagt. Wij hebben er door voortschrijdende inzichten een formule voor; een optelsom waarvan we de uitkomst weten. Een goede samenwerking is daarvoor een voorwaarde. Hoe dat er in de praktijk uitziet, leggen we hieronder uit.
De weg naar online succes is een marathon, geen sprint. Het vereist een continu proces van bouwen, meten en verbeteren.
Offertefase
Kennismaking
- De start van elk project begint met een kennismaking. We leren van elkaar wat we doen, wat ons beweegt en waar we goed in zijn. Je vertelt ons over de marktbehoefte en hoe jullie daarop inspelen.
Het is nog te vroeg om knopen door te hakken; daarom volgen een tweede en vaak derde kennismaking. We geven elkaar aandacht en betrekken indien mogelijk ook andere teams en de budgetverantwoordelijke. Zo investeren we samen in een mogelijke samenwerking. Goed partnerschap staat namelijk aan de basis van succes.
Overeenkomst
- We praten over marketingtheorieën, praktische eisen en wensen, en natuurlijk ook je budget. Zo wordt er steeds meer duidelijk: welke dienstverlening bij jullie aansluit, wat jullie van de website verlangen en wat bezoekers ervan verlangen. Op basis daarvan krijg je een voorstel – ons beste aanbod voor online succes.

Voorbereidingsfase
Voorbereiding
- Het besluit is genomen. Jullie zien de kansen op online succes en wij geloven in een succesvolle samenwerking. Onze projectmanager neemt contact met je op om een afspraak te maken voor de project kick-off. Hierin bespreken we onder andere de huisstijl, het beschikbare beeldmateriaal en ontwerpstijlen die jullie wel of niet aanspreken.
Project kick-off
- Tijdens de project kick-off ontmoet ons team de opdrachtgever. Doelen en voorkeuren worden nog eens nagelopen. Waarna we middels interactieve oefeningen afstemmen waar jullie visuele voorkeuren liggen. Met zekerheid, vertrouwen en de wensen op één lijn gaan we goed van start.
Projectplanning
- Wij beseffen dat het ontwikkelen van de nieuwe website soms nieuw, maar vaak ook best een beetje spannend kan zijn. Om rust, duidelijkheid en een tijdige oplevering te bieden stemt onze projectmanager een planning met je af. De projectplanning en documentatie vind je online en zijn altijd inzichtelijk. Hierin staat helder beschreven wat de doorlooptijden zijn en op welke momenten we van jullie input of feedback verwachten. Wekelijks hebben we een ‘update call’ van 10 minuten. Zo zorgen we samen voor een tijdige oplevering.
Geen geautomatiseerde rapporten, maar een diepgaande analyse van alle online marketingactiviteiten.
Realisatiefase
Vormgeving
- Op basis van onze kennismaking en inventarisatie en jullie actieve deelname aan de kick-off maakt de designer een eerste conceptvoorstel. Deze zogeheten design demo presenteren wij bij ons op kantoor in een vervolgafspraak. Je geeft feedback op dit conceptontwerp en indien naar tevredenheid, akkoord op de ontwerprichting. Er volgen nu nog een aantal ontwerp rondes waarbij je telkens de mogelijkheid hebt te reageren. Samen maken we zo de bouwtekening voor de uiteindelijk te ontwikkelen website.
Realisatie
- Voor jullie project selecteren we één of meerdere WordPress-programmeurs die verantwoordelijk zijn voor de technische realisatie van de website. Nadat de website pixel-perfect is ontwikkeld en uitvoerig getest, ontvang je een technische demonstratie bij ons op kantoor.
Een mooi moment, want jullie zien de volledig functionerende website nu voor het eerst. Jullie leren hoe je diverse zaken aanpast in de beheeromgeving (CMS) en ontvangen een op maat gemaakte, voor jullie website geschreven, visuele handleiding. Deze technische demo is ook meteen de oplevering, maar dat betekent niet dat de site helemaal klaar is.
Dit is namelijk ook de fase waarin we soms onvoorziene bugs ontdekken of verbeteringen aan het licht komen. We lossen de bugs direct op en noteren verbeterpunten die we na live-gang meteen oppakken.
Migratieplan
- Na de technische demo lossen we niet alleen nog eventuele fouten op. Ook stellen we een migratieplan op voor de lancering van de nieuwe website. We bekijken jullie huidige situatie: leveranciers van domeinnamen, hosts, e-mailadressen, etcetera. Op basis daarvan maken we een migratieplan en zijn we goed voorbereid op een succesvolle livegang.
Onze bewezen resultsmatter®-aanpak. Een continu proces van bouwen, meten en verbeteren.
Lanceringsfase
Go-live
- Als alles klaar is, plannen we de livegang. Idealiter plannen wij nooit een livegang aan het einde van week (vrijdag t/m zondag). We beginnen het liefst met een zogeheten soft launch. Dit is een lancering die we nog niet actief communiceren. We wachten hiermee om zeker te weten dat alles correct functioneert. Eenmaal live is het tijd voor een feestje, zijn we apetrots en schreeuwen van de daken dat we een nieuwe website hebben opgeleverd.
Vervolgtraject
- Na oplevering starten we het resultsmatter®-traject. Steunend op bewezen succesformules meten we constant het effect van kleine wijzigingen. Deze proactieve aanpak zorgt voor de hoogste kans op online succes. Voor sommige opdrachtgevers is een strippenkaart en betere oplossing. Samen bespreken we de mogelijkheden.



