Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Alles draait tegenwoordig voortdurend om content creatie. Door goede content creatie zorg je ervoor dat jouw doelgroep over gaat tot conversie. En dat is uiteindelijk waar een website voor gemaakt is. Maar welke vormen van content creëren zijn er eigenlijk? In dit blog leggen we je een aantal effectieve oplossingen voor die je via content creatie aanbiedt.
Content creatie is het proces van het creëren, ontwikkelen en delen van verschillende vormen van inhoud, zoals teksten, afbeeldingen, video’s, audio-opnamen en meer, om een bepaalde doelgroep te bereiken en aan te zetten tot actie. Het kan worden gebruikt voor verschillende doeleinden, zoals het genereren van verkeer naar een website, het bevorderen van merkbekendheid, het stimuleren van conversies en het verstrekken van waardevolle informatie aan een doelgroep.
Content creatie omvat vaak het onderzoeken en begrijpen van de interesses en behoeften van de doelgroep, het bedenken van ideeën voor inhoud, het schrijven of maken van de inhoud zelf en het optimaliseren van de inhoud voor zoekmachines en sociale media. Het vereist vaak ook het gebruik van verschillende technologieën en tools om de inhoud te produceren en te verspreiden.
Succesvolle content creatie vereist creativiteit, strategie, kennis van de doelgroep en een goed begrip van de verschillende kanalen waarop de content wordt verspreid. Zorg er altijd voor dat jouw content inhoudelijk van een hoog niveau is. Een doelgroep activeren is namelijk een belangrijk doel van jouw content creatie.
Het belang van Search Engine Optimization (SEO) mag niet onderschat worden. Wanneer jij niet op de eerste pagina van Google verschijnt, word je praktisch niet gevonden. Ruim 90% van alle zoekers op Google neemt namelijk niet de moeite om verder te kijken dan de eerste pagina. Zoekmachine optimalisatie helpt jouw website naar de eerste pagina van Google.
Met goede content creatie zorg je voor een hoop potentiële klanten. SEO blogposts en nieuwsartikelen dragen hieraan bij. Door over een zoekwoord met een hoog zoekvolume te schrijven, krijg jij veel nieuwe bezoekers. Via blogposts verspreid je kennis naar de lezers, in de hoop dat zij terugkeren naar jouw website en één van jouw producten of diensten afnemen. Maak een contentkalender en verklaar deze contentkalender heilig. Zo weet je zeker dat je consequent blogposts blijft schrijven en content creatie niet naar de achtergrond verdwijnt. Vind je het toch moeilijk om SEO blogposts consequent te blijven schrijven? Besteed jouw content creatie dan uit aan 2manydots.
Wanneer er een belangrijke gebeurtenis binnen jouw organisatie plaatsvindt, kun je hier een nieuwsartikel aan wijden. Via dit nieuwsbericht breng je jouw achterban/klanten op de hoogte en voelen zij zich verbonden met jouw organisatie. Geen tijd om zelf nieuwartikelen te schrijven? Laat jouw contentcreatie uitbesteden aan 2manydots.
Ook een SEO landingspagina is een belangrijke vorm van content creatie. Met een landingspagina licht je vaak een dienst uit van jouw bedrijf. Een voorbeeld hiervan is de online marketing pagina van 2manydots. Dit is een SEO landingspagina met informatie over ons online marketing traject. Deze landingspagina is geoptimaliseerd waardoor we op het zoekwoord ‘online marketing’ goed gevonden worden op Google.
Wil je een SEO landingspagina door 2manydots laten schrijven? We schrijven een landingspagina op basis van een 20 minuten telefonisch interview. Het artikel is geoptimaliseerd voor maximaal één invalshoek (zoekwoord). We plaatsen het artikel in WordPress en vullen Yoast SEO (on-page) gegevens. We gaan uit van één correctieronde via Google Docs.
Voor veel organisaties draait alles om leads. Terecht, wat leads zijn potentiële klanten en elk bedrijf is op zoek naar potentiële klanten. Leads komen echter niet zo maar aanwaaien. Bepaalde contentcreatie zorgt ervoor dat leads binnen komen. Denk hierbij aan een whitepaper, e-book, checklist of een fact sheet.
Leads laten hun gegevens achter in ruil voor bijvoorbeeld een whitepaper met bruikbare informatie. Na het verkrijgen van deze gegevens kun je de leads nabellen om te vragen of zij geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.
Een whitepaper is vaak meer dan 3000 woorden en neemt daarom enorm veel tijd in beslag. Tijd die we vaak niet hebben omdat we te druk zijn met onze eigen werkzaamheden. Daarom is het verstandig om een leadmagnet te laten schrijven door een professional. 2manydots heeft een eigen tekstschrijver in dienst en helpt je graag met deze vorm van content creatie.
Een nieuwsbrief is een ideaal middel om jouw opdrachtgevers/klantenbestand op de hoogte te brengen van alles wat binnen jouw organisatie speelt. Laat jouw opdrachtgevers kennismaken met een nieuwe medewerker, breng een nieuw product onder de aandacht of vertel over die grote verandering binnen jullie organisatie.
Doordat jouw opdrachtgevers wekelijkse of maandelijkse een nieuwsbrief ontvangen, blijf je top of mind bij deze groep en denken ze sneller aan jullie wanneer ze nieuwe producten of diensten afnemen. Met een nieuwsbrief onderhoud je klantenrelaties. Het helpt om de band tussen bedrijf en opdrachtgevers te versterken. Kost een nieuwsbrief te veel tijd? Contentcreatie uitbesteden aan 2manydots? Wij maken graag een maatwerk nieuwsbrief voor jouw organisatie.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Of dat ook de waarheid is, laten we in het midden. We zijn er wel van overtuigd dat kwalitatieve fotografie en video behoren tot goede contentcreatie en een perfecte aanvulling is tot de geschreven content. We raden altijd aan om foto’s te laten maken van jullie organisatie. Laat stockfoto’s achterwege, dat komt vaak wat onpersoonlijk over.
Een website is vaak het eerste contactpunt tussen een bedrijf en de bezoeker. Goede fotografie kan helpen om een positieve eerste indruk te maken en de bezoeker te laten zien waar het bedrijf voor staat. Goede fotografie draagt ook bij aan de uitstraling van professionaliteit en betrouwbaarheid van het bedrijf. Een website met onscherpe, slechte kwaliteit of onprofessionele foto’s kan afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van het bedrijf.
Goede fotografie helpt ook om de boodschap van een bedrijf duidelijk over te brengen. Je maakt de communicatie visueel, waardoor veel lezers een beter beeld hebben bij de boodschap die je wil uitdragen naar hen. 2manydots werkt nauw samen met een professioneel fotograaf. Wij brengen je graag in contact met deze fotograaf.
Wil jij jouw doelgroep activeren? Moet jouw content inhoudelijk van alle kanten kloppen? Vind jij een interactieve infographic en display advertising niet genoeg content marketing voor jouw website? Besteed jouw content creatie uit aan 2manydots. Wij nemen alle bovengenoemde vormen van content creatie voor onze rekening. Benieuwd naar de kosten? Download onze productsheet!
Content is king! Dat het belangrijk is voor jouw website hoeven we je niet te vertellen. Dat het tijdrovend is ook niet. Zet daarom 2manydots in als jouw nieuwe content creatie bureau? Neem vandaag nog contact op met ons. We helpen je graag.