Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
2manydots is officieel een Klaviyo-partner geworden. Dit markeert een nieuwe stap in onze missie om onze klanten te helpen groeien door middel van effectieve digitale oplossingen. Klaviyo is een platform voor marketingautomatisering en klantdata. Het is een krachtige tool om gepersonaliseerde e-mailcampagnes te creëren. Met Klaviyo kunnen wij nu nóg beter inspelen op de behoeften en wensen van onze klanten en hun doelgroep.
Ons nieuwe platform hebben we direct in de praktijk gebracht, en met succes! Voor een Resultsmatter klant van Resultsmatter hebben we diverse automation flows opgesteld en gaan we de aankomende maanden gepersonaliseerde e-mails versturen. Binnen één maand hebben deze e-mails al voor een omzetstijging van 24,77% gezorgd!
In Klaviyo kun je gebruik maken van verschillende functionaliteiten, zoals automation flows, segmenten, tags en triggers en voorwaarden. We leggen het je uit:
E-mail flows, ook wel automation flows genoemd, zijn vooraf gedefinieerde series van e-mails die automatisch worden verzonden op basis van bepaalde triggers of acties van de ontvanger. Een e-mail flow kan verschillende stappen omvatten zoals het versturen van welkomstmails, opvolgmails na een aankoop en herinneringsmails.
Bijvoorbeeld: een nieuwe abonnee meldt zich aan voor een nieuwsbrief. De geautomatiseerde flow die volgt:
Dag 1: Welkomstmail
Dag 3: Bedankmail voor aanmelding met introductieaanbod
Dag 7: Herinnering van je persoonlijke meestverkochte producten
Doelgroepen of segmenten, zijn groepen ontvangers die zijn ingedeeld op basis van bepaalde criteria zoals demografie, functie, interesses, aankoopgeschiedenis, gedrag enzovoorts. Het segmenteren van je e-maillijst helpt om relevantere en gepersonaliseerde berichten te sturen.
Segmenten kunnen zijn:
1) Nieuwe abonnees
2) Actieve klanten (de afgelopen 6 maanden een aankoop gedaan)
3) Inactieve klanten (meer dan 6 maanden geen aankoop gedaan)
Tags zijn labels die aan contacten worden toegekend om hen te identificeren op basis van specifieke kenmerken of acties. Tags maken het gemakkelijk om contacten te organiseren en gerichte campagnes uit te voeren.
Voorbeelden van tags kunnen zijn:
1) Nieuwe klant
2) Webinar deelnemer
3) Interesseren in Product A
Triggers zijn gebeurtenissen of acties die een e-mail flow starten. Dit kunnen acties zijn zoals een aanmelding, een aankoop, een klik op een link in een vorige e-mail en dergelijke. Voorwaarden bepalen wanneer een bepaalde actie in de flow moet plaatsvinden.
Voorbeeld trigger: een klant voegt een product toe aan hun winkelwagen maar voltooit de aankoop niet. De geautomatiseerde flow die volgt:
Dag 1: Mail met herinnering en eventueel een korting
Dag 3: Mail met voordelen van het product en klantbeoordelingen
Dag 5: Laatste herinnering met extra korting
Dynamische content maakt het mogelijk om verschillende delen van een e-mail te personaliseren voor verschillende ontvangers binnen dezelfde campagne. Dit wordt vaak gebruikt in combinatie met tags en segmenten.
Een e-mailcampagne die zowel mannen als vrouwen aanspreekt:
Voor mannen: Productaanbevelingen voor heren
Voor vrouwen: Productaanbevelingen voor dames
Het meten van de prestaties van e-mail campagnes is heel belangrijk. Open rates, click-through rates, conversies, en andere KPI’s helpen marketeers om de effectiviteit van hun e-mails te begrijpen, maar bovenal te optimaliseren.
Bijvoorbeeld het analyseren van de prestaties van een welkomstflow om te zien hoeveel abonnees uiteindelijk een aankoop doen binnen 30 dagen na aanmelding.
Het betekent dat we je nu nóg beter kunnen ondersteunen met de nieuwste technologieën en strategieën op het gebied van e-mailmarketing. Ben je op zoek naar manieren om je klantbetrokkenheid te vergroten, je omzet te verhogen of je marketingcampagnes te personaliseren? Wij staan klaar om je te helpen. Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag online groei te realiseren.