Website laten maken
Overzicht
Geschreven door Finn Ruijter, 26 mei 2020

Online marketing voor de hospitality verkoopt

Volgens 80% van de ondernemers in de horecasector en hospitalitybranche verhoogt een investering in online aanwezigheid en marketing de sales en boost het de bedrijvigheid. Je creëert een gezonde competitie tussen concurrenten en stimuleert creativiteit op het gebied van websites en online marketing. Blijf niet achter en maak van jouw website jouw beste verkoper, met online marketing voor de hospitality.

Bied een ervaring met het webdesign

Content marketing geldt als een van de belangrijkste aspecten van digitale marketing. Zeker in de hospitalitybranche zorgt de juiste sfeer voor meer verkopen. Onze opdrachtgever Blycolin levert niet zomaar textiel voor hotels, maar verkoopt een ervaring van luxe. Onze opdrachtgever Vendor biedt niet zomaar sanitaire voorzieningen, maar een frisse en hygiënische omgeving waarin gasten zich prettig voelen. Breng dit gevoel over met een passend design, aansprekende teksten, video’s en afbeeldingen. Hier lees je het complete succesverhaal van Vendor.

Online marketing hospitality

Zo creëer je inspirerende visuele content waar jouw afnemers op zitten te wachten:

  • Huur een professionele fotograaf voor een goede beeldenbank.
  • Vraag jouw opdrachtgevers om hun mening. Wat verwachten ze van je? Dit geeft jou een beeld van een goede boodschap.
  • Speel in op de trends in de branche.
  • Ga naar events zoals de Horecava om inspiratie op te doen. Ook voor je online uitingen.

Een gastheer is sociaal

Als horecaleverancier werk je in een sociale omgeving. Zorg daarom dat je ook op social media actief bent. 88% van de ondernemers in de hospitality en horeca-branche geeft aan door social media berichten beïnvloed te worden. Het zorgt voor interactie tussen jou en jouw (potentiële) opdrachtgevers. Social media verhogen daarnaast de zichtbaarheid van jouw bedrijf, betrokkenheid van de afnemers, mond-tot-mondreclame en het positieve sentiment rondom jouw merk.

Haal voordeel uit social media

  • Maak een plan. Wat willen jullie communiceren aan horecaondernemers, hotels en overige afnemers? Wat is het doel van deze communicatie? Waar houdt de concurrentie zich mee bezig en hoe kunnen jullie je onderscheiden?
  • Maak een agenda. Door mooie berichten en standaardreeksen te creëren blijf je vooruitlopen op de tijd en ben je ook in drukke tijden online zichtbaar. Daarnaast kun je analyseren op welke momenten jouw berichten het beste scoren. Een handig gegeven wanneer je levert aan een branche die nooit van 9 tot 5 werkt.
Online marketing hospitality

Houd de website up-to-date

Wanneer jullie bezoekers naar de website leiden, wil je ze daar verleiden. Een responsive website bedient de bezoeker optimaal en houd je zelf eenvoudig actueel. Een maatwerk WordPress website kan hiervoor de oplossing zijn. 2manydots werkt voor onder andere Blycolin, Vendor (CWS) en Bonheur Horeca Groep.

Voor hen realiseren wij ook de maandelijkse doorontwikkeling. Zo blijft de website up-to-date en aansluiten op de doelgroep.

Ben je werkzaam in de horeca? Lever je dagelijks aan ondernemers in deze branche? Wij maken een overtuigende website voor jouw bezoekers. Neem vrijblijvend contact op en ontdek wat we voor u kunnen betekenen.