Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Een landingspagina is een belangrijk onderdeel van een campagne. Op deze pagina wordt de bezoeker gestuurd naar een bepaalde actie, zoals het inplannen van een afspraak of het invullen van een formulier. Bezoekers komen vaak via een zoekmachine of via social media terecht op de landingspagina. Bepaal het doel van de pagina en stuur de websitebezoekers naar dit doel.
Landingspagina’s kunnen bijvoorbeeld bedoeld zijn om de naamsbekendheid te vergroten, leads te genereren of te informeren.
Wil je dat jullie merk meer naamsbekendheid krijgt? Schrijf teksten die onthouden worden. Zo kun je bijvoorbeeld inspireren, autoriteit tonen of humor gebruiken. Het ligt er maar net aan wat past bij het bedrijf. Daarnaast moet de content op de landingspagina gemakkelijk te delen zijn. Voeg social media buttons toe op de pagina.
Zijn jullie op zoek naar meer leads, dan moet je content sturend schrijven richting de CTA button (call-to-action). Omschrijf de CTA kort en bondig, zoals: ‘download whitepaper’, ‘bel direct’ of ‘probeer 30 dagen gratis’. Zorg dat de CTA verwijst naar de juiste pagina. Is het de bedoeling dat bezoekers een formulier invullen, stel dan ook een bedankpagina in.
Is het doel van de pagina om te informeren, dan moet de content antwoord geven op de belangrijkste vragen. Denk bijvoorbeeld aan een vraag- en antwoordvorm. Schrijf duidelijk en gebruik niet te veel jargon. Leg begrippen uit in de tekst.
Ga je aan de slag met de tekst, dan zijn er een aantal factoren waar je rekening mee moet houden.
Naast content van goede kwaliteit, is het ook handig om de landingspagina te optimaliseren voor Google. We geven tips hoe je een goede SEO-tekst moet schrijven.
Staat de pagina eenmaal live, dan is het slim om de resultaten te monitoren. De resultaten geven inzicht in de prestatie van de pagina en in hoeverre het doel wordt bereikt. Zo kun je de landingspagina in de toekomst blijven optimaliseren op basis van data.
Op basis van het doel van de pagina kun je bijbehorende kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s) bedenken. Deze indicatoren geven een specifieke indicatie van het uiteindelijke doel. Zo kun je tussentijds de prestaties concreet meten.
Combineer een kwalitatief goede tekst met een technisch geoptimaliseerde pagina. Voeg een header toe die past bij de CTA. Speel in op de verwachtingen van de websitebezoekers. Houd de pagina luchtig met niet te veel afleiding. Denk aan korte stukken tekst, opsommingstekens en witregels. Leid de weg naar het doel zo en maak het de bezoeker zo comfortabel mogelijk.