Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Bij het maken van een nieuwe website gaan jullie niet over één nacht ijs. Omdat een goede voorbereiding het halve werk is, raden wij je aan eerst een moodboard voor jouw website te maken. De designer ziet zo direct welke sfeer jij neer wil zetten.
Ieder bedrijf is uniek. Zo kunnen wij dertig keer een compleet andere website aanleveren aan verschillende hoveniers. De doelen, doelgroep, huisstijl, manier van communiceren: ze passen bij jullie manier van werken en daar past ook een maatwerk website bij.
Nu kun je bij een webbureau aankloppen, het bovenstaande over de schutting gooien en, fingers crossed, krijg je een passend ontwerp terug. Wat je alleen veel beter kan doen is zelf op zoek gaan naar een stijl die bij jullie past. Kleuren, koppen, afbeeldingen, kaders, buttons en teksten die aansluiten bij de boodschap. Verzamel ze allemaal. Knip ze uit magazines of snorkel ze online op. Bijvoorbeeld door gewoon screenshots te maken.
Ga je voor de digitale route? De sociaalnetwerksite Pinterest maakt het samenstellen van een collage een eitje. Ook de website Moodboard is hier geschikt voor. Verzamel plaatjes die jou aanspreken en deel het bord vervolgens met de webdesigner.
Doe inspiratie op bij andere websites. Kijk niet alleen bij de concurrent, maar neem ook eens andere sectoren of branches onder de loep. Vaak komen de beste ideeën uit onverwachte hoek. Verzamel alle voorbeelden op het moodboard voor jouw website. Maak voor optimale duidelijkheid ook een aparte collage van voorbeelden die je juist absoluut niet terug wil zien.
Voor een beveiligingsbedrijf met twee doelgroepen, kwamen we onlangs nog tot een slimme oplossing om twee entrees in de site te verwerken. Net als Ziggo hanteert: privé en zakelijk.
Een website met veel tekst heeft een andere indeling dan een portfoliosite vol foto’s. Denk daarom goed na over welke acties je zelf moet ondernemen als je voor een bepaald ontwerp kiest. Wil je wekelijks bloggen, dan moet je misschien creatief zijn met de afbeeldingen die je daar bij zet.
Beeldmateriaal moet je zelf aanleveren en een korrelig telefoonkiekje is niet voldoende. Lees onze blogpost over professionele afbeeldingen voor je website. We vertellen waar je gratis stockfoto’s vindt, maar ook waarom je uiteindelijk toch een fotograaf in wilt huren.
Jouw identiteit is de basis van de website. Bedenk daarom vooraf wie de doelgroep is en vertaal dit in beeld. Bekijk ook wat er al is. Geef de webdesigners naast het moodboard alle documenten die jouw huisstijl bevatten, zoals flyers, afbeeldingen of zelfs briefpapier. Zo spreekt de eerste versie van het design jullie waarschijnlijk direct aan en stappen we sneller over op het bouwen van de website.
Als specialisten in converterende websites laten wij van 2manydots niets aan het toeval over. Wij weten dat de juiste sfeer het verschil tussen een conversie en géén conversie kan betekenen. Daarom vragen wij onze opdrachtgevers vaak om zo’n moodboard te maken. Benieuwd hoe wij jullie nieuwe project zouden aanpakken? Stuur ons jullie website briefing.