Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Wat krijg je als je het populairste CMS met het meest gebruikte CRM koppelt? Een krachtige combinatie waarmee je het beste van twee werelden combineert. Ontdek hoe je de krachten van Salesforce en WordPress bundelt om tijd en geld te besparen.
Wanneer iemand jullie website bezoekt, kan dat het begin zijn van een langdurige relatie. Of een bezoeker zich nu wil abonneren op jullie nieuwsbrief, wil solliciteren of zich wil inschrijven voor jullie evenement, uiteindelijk wil je de informatie van die persoon op een centrale plek hebben: in jullie CRM.
Dat kan natuurlijk handmatig. Nadat bezoekers een formulier invullen, voeren jullie de ontvangen gegevens in Salesforce in. Maar laten we eerlijk zijn: dat wordt al gauw een monnikenwerk en het degradeert jouw getalenteerde personeel tot data entry medewerkers. Ook kunnen door tikfouten bepaalde gegevens foutief in het systeem terechtkomen.
Met een link tussen Salesforce en WordPress, ‘s werelds populairste Content Management Systeem (CMS), los je dat op. De gegevens die een bezoeker op jullie website invoert, komen dan direct in Salesforce te staan. Je bespaart er tijd en dus geld mee, de kans op fouten wordt kleiner, en je medewerkers kunnen zich weer op hun hoofdtaken concentreren. Maar belangrijker nog: je verbetert er de relaties met je klanten, de interactie en je bedrijfsresultaten mee.
Stel dat je een organisatie hebt met een voortdurende behoefte aan personeel. Met een eigen werken bij-pagina, eenvoudig te beheren via WordPress, wil je geschikte kandidaten aantrekken voor de openstaande functies.
Een koppeling met Salesforce ‘trekt’ niet alleen de huidige vacatures naar de WordPress-site, maar exporteert ook de gegevens en CV’s van sollicitanten direct naar Salesforce.
Niet alleen bespaart deze koppeling je tijd, maar geeft die ook veel meer informatie over kandidaten. Met behulp van tools als Google Analytics en Hotjar zie je hoeveel tijd bezoekers op je werken bij-site besteden, op welke vacatures ze het meest klikken, en hoeveel mensen uiteindelijk besluiten te solliciteren. Dat is waardevolle informatie waarmee je (delen van) de site kunt optimaliseren.
Er zijn maar liefst 5 verschillende manieren om Salesforce en WordPress met elkaar te koppelen. Zo bestaat er een WordPress-plugin van Salesforce, maar ook een Salesforce-API die maatwerk mogelijk maakt. Welke manier de beste voor jullie situatie is, hangt af:
Zijn jullie eisen streng, dan is een custom integration de beste oplossing. Maar op welke manier je WordPress en Salesforce ook met elkaar linkt, het vergt de nodige studie en technische kennis. Professionele hulp, en als het even kan ook maatwerk advies, is dan van harte welkom. Het bespaart je tijd, voorkomt kostbare fouten en zorgt ervoor dat je altijd ergens terechtkunt met vragen.
Een andere reden om deze integratie uit te besteden is de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De AVG-regels verplichten organisaties ertoe om zorgvuldig met persoonlijke gegevens om te gaan, op straffe van heftige sancties.
Kies daarom voor een partner die niet alleen de AVG-regels als z’n broekzak kent, maar ook weet hoe hij deze toe moet passen op een Salesforce-WordPress-integratie. Zo ben je er zeker van dat jullie organisatie binnen de wet opereert.
Voor een succesvolle koppeling tussen Salesforce en WordPress is een ervaren partner gewenst. Een partij die niet alleen een portfolio kan laten zien, maar meteen weet wat jullie zoeken. 2manydots heeft 15 jaar ervaring als WordPress-specialist en heeft hierbij vele recruitment-projecten afgerond.
Wij hebben ervaring met het koppelen van Salesforce en WordPress en identificeren graag wat de beste integratie voor jullie is. Om aan de AVG-regels te voldoen, dragen we zorg voor versleutelde verbindingen en waterdichte databases.
Wij denken actief mee over manieren waarop we employer branding bij jullie toe kunnen passen. Welke arbeidsmarktcommunicatie daarbij hoort en hoe Salesforce daarbij kan helpen, zijn vragen die we samen met jou beantwoorden. Want samen staan we het sterkst.
Het succes van je organisatie hangt van je medewerkers af. Hoe houd je ze tevreden en trek je tegelijkertijd het beste talent aan? Speciaal voor recruiters zoals jij maakten we een checklist waarmee je de eerste stappen naar succesvolle employer branding zet. Download de checklist hier.
Salesforce is één van de bekendste platformen voor Customer Relationship Management (CRM). Het zorgt ervoor dat al je afdelingen precies weten welke contactmomenten er met een klant zijn geweest en in welke fase van het aankoopproces deze klant zit. Het feit dat Salesforce zo compleet is en voor bedrijven van vrijwel elke omvang geschikt is, maakt deze software zo geliefd.
Salesforce is in de essentie een online platform, een Software as a Service (SaaS). Je wijst rollen toe aan medewerkers op verschillende afdelingen, die zo elk een gedeelte van het CRM-systeem beheren. Er is ook een app van Salesforce. Die maakt het mogelijk om (een deel van) je werk vanaf je telefoon te doen.