Een breed scala aan bedrijven, van groot tot klein, maken gebruik van een WordPress website om meer leads te genereren.
Werken bij website
Ons team creëert ‘werken bij’ WordPress websites die je helpen met het bereiken van je recruitment doelstellingen.
Webshop
WordPress webshops vormen de ruggengraat van het e-commerce. De aanpasbaarheid is ongelimiteerd.
Grootzakelijk & overheid
Bedrijven als Unicef en G-Star RAW gingen je al voor en maken gebruik van een WordPress website.
Online zichtbaarheid
Continu aandacht voor online marketing is een belangrijke voorwaarde voor online succes. Via onze bewezen Resultsmatter-aanpak helpen we bedrijven op structurele basis hun doelstellingen te realiseren!
E-mail marketing
Met krachtige marketingautomatisering en klantdata-oplossingen helpen we onze klanten online groeien. Een hoger openingspercentage, meer klikken naar je website maar bovenal meer omzet.
Tracking & server side tagging
Geef jezelf de mogelijkheid om álle cijfers van jouw website te analyseren. Zo zie je per marketing kanaal wat wel of juist niet werkt, ondanks de veranderende wetgeving.
Wij boeken graag samen resultaat
Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Pioniers in de online wereld, gemotiveerd omdat we geloven dat samen groeien begint met plezier in het werk dat we doen. Samen willen we elke dag een stapje vooruit zetten.
Werken bij 2manydots
Ben je op zoek naar een plek waar werkplezier net zo zwaar telt als de resultaten? We groeien hard en zoeken nog enthousiaste collega’s. Leer ons vriendenteam kennen en sluit je aan!
Dit zijn wij
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Interactie op je website verhogen? Gebruik pop-ups
Een bezoeker die enkele seconden je website bekijkt en dan wegklikt, daar heb je weinig aan. Het liefst leer je die bezoeker kennen en bouw je er een relatie mee op. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou een kans geven? In deze blogpost bekijken we hoe je met pop-ups de interactie van bezoekers met jouw website kunt verhogen.
Wat zijn pop-ups?
Laten we allereerst pop-ups eens definiëren. We bedoelen hiermee niet die irritante, kleine browservensters die uit het niets openen. Die zijn zo 2005. Nee, tegenwoordig zijn er genoeg mogelijkheden om een pop-up deel uit te laten maken van de customer journey zelf.
Vaak is een pop-up een kader dat de bezochte webpagina deels bedekt. De webpagina wordt al dan niet verduisterd en de pop-up eist alle aandacht op.
Een pop-up dient ertoe om een relatie met de bezoeker op te bouwen. Het kan een welkomstbericht bevatten, een download bieden in ruil voor het e-mailadres van de bezoeker, of een korting geven.
Wanneer bezoekers, bijvoorbeeld door bepaalde nieuwsberichten of ontwikkelingen, jouw website voor één specifieke actie gebruiken, kan een pop-up dienen om belangrijke informatie extra te belichten.
Welke soorten pop-ups zijn er?
Pop-ups zijn er in allerlei soorten en maten, maar één ding hebben ze gemeen: ze willen de aandacht van de bezoeker trekken. Zoals je hieronder zult zien, zijn er heel discrete opties, maar ook zeer opvallende pop-ups. Wat het beste voor jouw website werkt, is een kwestie van ervaring en testen.
Lightbox Je bent ze al talloze keren tegengekomen, die pop-ups die het artikel bedekken dat je net een halve minuut aan het lezen bent. Het feit dat je een bezoeker een tijdje blijft plakken op een site, geeft immers aan dat deze gebruiker interesse in de content heeft. Met zo’n lightbox kun je de bezoeker een leadmagnet bieden, eventueel in combinatie met een abonnement op jouw nieuwsbrief. Ook kun je een lightbox gebruiken om meer social media-volgers te krijgen of een product in het zonnetje te zetten.
Notificatiebalk Ook weleens een opt-in bar genoemd, is dit een minder opdringerige vorm van een pop-up. Over de volledige schermbreedte schuift een smalle strook een stukje over de pagina die je aan het bekijken bent; vaak aan de bovenkant. Een uitnodigende tekst en een onweerstaanbare knop maken het voor bezoekers makkelijk om jouw aanbod te bekijken.
Chatvenster Vaak rechtsonder in beeld. In dit venster heet een chatbot de bezoeker welkom en nodigt deze hem of haar uit om vragen te stellen. Zodra de bezoeker iets intypt, komt dit bericht bij één van je medewerkers terecht en kan er een dialoog plaatsvinden. Dit is een uitstekende kans om een goede en blijvende indruk bij een potentiële klant te maken.
Exit pop-up Een heel ander soort pop-up is een exit pop-up. De muisbewegingen van je bezoekers worden dan gevolgd en zodra de muis naar het kruisje gaat om het tabblad te sluiten, komt er een pop-up tevoorschijn. Op een verkooppagina kun je zo’n pop-up gebruiken om een korting te geven en op een ‘gewone’ contentpagina kun je met zo’n pop-up een download met diepgaandere informatie te bieden.
Zelf-geactiveerde pop-up Je kunt een pop-up ook gebruiken om extra informatie te bieden over een onderwerp, bijvoorbeeld productspecificaties of -details. Amazon is hier goed in; beweeg je muis over een productfoto en je krijgt een pop-up met daarop de afbeelding in groter formaat. Je krijgt ook een pop-up wanneer er een productvideo is.
Redenen om pop-ups te gebruiken
Pop-ups hebben een slechter imago dan ze verdienen. Want een goed ontworpen pop-up met een relevante boodschap kan veel waarde toevoegen voor bezoekers die haast hebben. Zo maak je een goede eerste indruk, wat het begin kan zijn van een duurzame klantrelatie. Om de volgende redenen kunnen pop-ups eigenlijk niet in jouw marketingmix ontbreken.
Leads genereren Een inschrijfformulier voor jullie nieuwsbrief in de zijbalk of onderaan blogposts is makkelijk te negeren, maar een pop-up ziet iedereen. Als het aanbod op het juiste moment komt en aansluit bij wat jouw doelgroep zoekt, zul je met zo’n pop-up meetbaar meer
Een relatie met je bezoekers opbouwen Om pas écht een impact op je bezoekers te maken, bouw je een persoonlijke band met hen op. Dat kan door middel van jouw branding, door een uniek verhaal te vertellen, maar natuurlijk ook door contact met je bezoekers te maken. Het chatvenster dat we eerder noemden, is een voorbeeld van een pop-up die dat mogelijk maakt.
Je bounce rate verlagen De bounce rate is het aantal bezoekers dat jouw pagina sluit zonder ergens op te hebben geklikt. Deze zijn er in allerlei vormen: mensen die na twee seconden wegklikken vallen waarschijnlijk niet in jouw doelgroep, maar bezoekers die een blogpost van boven tot onder lezen en vervolgens weg zijn, die zou je eigenlijk niet uit het oog willen verliezen. Met een pop-up kun je toch het e-mailadres van deze bezoekers krijgen.
Je zoekmachinerankings verhogen De bounce rate is één van de factoren die Google bekijkt bij het berekenen van jouw ranking in de zoekmachine. Een hoge bounce rate, vooral in combinatie met een korte bezoekduur, kan erop wijzen dat de content jouw pagina niet goed aansluit bij de zoekterm die de gebruiker intypte. Een pop-up met een aantrekkelijk aanbod kan een bounce in een langdurig bezoek omtoveren. En dat beloont Google weer.
Informeren of waarschuwen Een pop-up is ook een goede manier om een belangrijke boodschap aan je bezoekers te presenteren. Tijdens de coronacrisis kozen veel bedrijven ervoor om een slide-in of pop-up op de site te zetten met informatie over hun gewijzigde dienstverlening.
Hoe krijg ik pop-ups op onze WordPress-website?
Als organisatie ben je constant bezig met optimaliseren. Je wilt de bedrijfsprocessen stroomlijnen, je medewerkers de ideale omgeving bieden om productief te zijn en doet er daarnaast alles aan om het het aantal leads te verhogen. Wat dat betreft is het belangrijk om te experimenteren met marketingtools als de pop-up.
Maar experimenteren neemt jouw kostbare tijd in beslag en kan riskant zijn. Er zijn namelijk allerlei pop-up plug-ins beschikbaar voor WordPress, maar welke is het beste voor jullie website? En wil je überhaupt een plug-in gebruiken, als je weet dat elke plug-in jullie website een stukje langzamer maakt?
Best practices voor pop-ups
We gaven het eerder al aan: pop-ups zijn niet bij alle marketeers populair. Dat komt omdat we, surfend op internet, vaak pop-ups tegenkomen die niet bepaald waarde toevoegen. Het is overduidelijk dat ze iets van je willen en dat is een afknapper. Maar door je als webbeheerder aan de volgende best practices te houden, hebben jullie pop-ups de grootste kans van slagen.
De juiste timing Wil je met jouw pop-up de wat meer geïnteresseerde bezoekers targeten, wacht dan enkele seconden voordat je de pop-up tevoorschijn laat komen. Een richtlijn is zo’n 20-60 seconden. Zo krijgt de bezoeker éérst te zien wat hij of zij zocht –jouw content– en voorkom je dat deze gebruiker in de stress schiet van te veel prikkels.
Een mooi design Eén van de irritaties van bezoekers als het om pop-ups gaat, is dat ze een onaantrekkelijk ontwerp hebben en op spam of zelfs errormeldingen lijken. Met een mooi ontwerp zul je zien dat je conversie sterk stijgt. Welk ontwerp het beste werkt, is iets dat je met een A/B-test ontdekt. Over het algemeen lijkt een goed geïntegreerd design met hoog contrast en enige mate van social proof goed te werken.
Voeg een afbeelding toe Pop-ups met een afbeelding scoren stukken beter dan pop-ups met alleen tekst. Dit blijkt zelfs in lettervretende niches als de wetenschap zo te zijn. Met een afbeelding kun je bovendien de aandacht van de lezer sturen, bijvoorbeeld door een persoon te laten kijken of wijzen naar de kop boven de content.
Besteed jouw pop-ups uit
2manydots maakt converterende websites op maat. En ja, daar horen ook tests met pop-ups bij. Wij nemen jou de zorgen uit handen en werken uitsluitend met oplossingen die aansluiten bij jullie wensen en eisen.
Door de pop-ups te laten integreren, kun jij je blijven focussen op je dagelijkse marketingtaken. We testen verschillende ontwerpen, content en timing om zo tot de hoogste conversie te komen. Daar hoort een periodieke rapportage bij en een call waarin we samen de route uitstippelen.