WordPress–HubSpot koppeling (API of plugin) maken doe je zó:

HubSpot is een CRM dat je helpt de marketing, sales en after-sales te beheren. Dit complete pakket is onmisbaar geworden voor vele organisaties. Met een Hubspot koppeling haal je nóg meer uit jouw WordPress website.

Waarom HubSpot met WordPress integreren?

HubSpot helpt je om inbound marketing toe te passen, leadgeneratie op gang te brengen en je conversie te optimaliseren. En WordPress is ‘s werelds meest veelzijdige CMS, waar inmiddels zo’n 35% van de websites op internet op draait. Deze twee aan elkaar koppelen garandeert een krachtige combinatie waarmee je de basis voor online succes legt.

De API van HubSpot stelt je in staat om een maatwerk koppeling met WordPress te maken. Doordat je niet afhankelijk bent van standaard WordPress-plugins met hun beperkingen, kun je alle denkbare triggers en acties combineren. Met deze integratie kunnen gebruikersgegevens van de site naar HubSpot worden gestuurd, maar ook van HubSpot naar jullie WordPress-site.

HubSpot/WordPress-koppeling in de praktijk

Vanwege jullie inspanningen op het gebied van inbound marketing komt een potentiële klant op jullie WordPress-website terecht. Hij vindt jullie blogposts nuttig en informatief, en besluit een whitepaper te downloaden. Dankzij de koppeling komt deze lead in HubSpot te staan en wordt hij abonnee van jullie nieuwsbrief, die jullie in WordPress maken. 

In één van jullie nieuwsbrieven bieden jullie een extraatje: een test waarmee de klant kan zien in hoeverre zijn onderneming aan jullie hulp toe is. In ruil voor zijn telefoonnummer krijgt hij het testresultaat in zijn inbox. Zodra deze persoon de test voltooit, markeert HubSpot hem als Sales Qualified Lead. Dat betekent dat de sales-afdeling hem nu kan bellen.

Tijdens gebruik van de dienst ontstaat er een vraag bij de klant. Via het service-gedeelte van jullie website vult hij een formulier in. Daardoor wordt er in HubSpot een ticket aangemaakt dat jullie klantenservice onmiddellijk oppakt. Het resultaat? Een tevreden klant die jullie organisatie aanbeveelt bij collega’s en branchegenoten.

Hubspot koppeling zelf doen of uitbesteden?

De HubSpot-API stelt developers in staat om een koppeling op maat te maken met bijvoorbeeld WordPress. Hebben jullie die techneuten in huis, dan is het een kwestie van tijd voordat jullie die maatwerk HubSpot/WordPress-koppeling hebben. Maar beschikken jullie niet over zulke developers, dan helpen wij van 2manydots met plezier.

Waarom kiezen voor 2manydots?

Een maatwerk koppeling tussen WordPress en HubSpot maken vereist een partij die jouw wensen en eisen vertaalt naar techniek. Een bureau dat doorvraagt, dat scenario’s voorlegt en oplossingen daarvoor bedenkt. Een bedrijf dat niet alleen WordPress, maar ook HubSpot van binnen en buiten kent. 

2manydots is zo’n partij. Wij behoren tot de top 3 van WordPress-bureaus in Nederland. Met een groot en ervaren team van developers bouwen wij geregeld koppelingen op maat. En omdat we zelf gebruikers van HubSpot zijn, kunnen wij ons goed in jullie situatie inleven.

Ook prettig: vanwege ons werk met grote organisaties, zijn wij bekend met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Bij al onze werkzaamheden krijgen de beveiliging van jullie website en de privacy van jullie gebruikers voorrang.

Over HubSpot

Online succes hebben is in de jaren ‘20 van deze eeuw lang niet meer zo eenvoudig. Allerlei tactieken die in het verleden werkten, of het nu om zoekmachineoptimalisatie of verkooptrucs gaat, hebben tegenwoordig geen effect meer. Je klanten hebben veel opties en geloven niet alles wat ze online lezen en zien. Consumenten zijn eerder geneigd om te kopen nadat een vriend of familie een positieve ervaring heeft gehad met een product of dienst.

Maar hoe genereer je die mond-tot-mondreclame? Dat is net zo eenvoudig als ingewikkeld: door een positieve gebruikerservaring te bieden. HubSpot is een compleet marketingplatform dat je helpt om klanten via het vliegwiel Attract, Engage, Delight binnen te halen en te behouden. HubSpot gelooft, net als 2manydots, heilig in content marketing: het creëren en delen van informatie waarmee je jouw doelgroep helpt. Ook voor het beheren van social media-kanalen en online advertentiecampagnes biedt HubSpot handige tools.

Maar HubSpot is méér. Sales Hub helpt je om op een meer gepersonaliseerde manier, efficiënter te verkopen. En met Service Hub verleen je de beste after-sales service, zodat jouw klanten ware evangelisten worden. HubSpot bindt al deze tools samen met een CRM waarin je een duidelijk overzicht hebt van de klantreis. Voor steeds meer bedrijven is HubSpot dan ook een onmisbaar pakket geworden. 

Benieuwd welke koppelingen er nog meer zijn voor WordPress? Bekijk hier het overzicht.