Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Content Marketing gaat om het aanbieden van relevante content (zowel visueel als tekstueel) voor jullie doelgroep. Dit is een veelgebruikte term in B2B marketing. Het binden van potentiële klanten doe je door middel van het bieden van waarde en relevante contentcreatie: je biedt daadwerkelijk hulp. Deze content wordt op het juiste moment aangeboden, waardoor het communicatie en interactie vanuit de doelgroep uitlokt.
Content kan in allerlei verschillende vormen worden aangeboden en via verschillende marketingkanalen. Denk aan blogs, landingspagina’s, whitepapers, infographics, podcasts, checklists of nieuwsbrieven. Het ligt er maar net aan waar jullie doelgroep naar op zoek is en op welke manier zij informatie vergaren.
Door jullie doelgroep te informeren en helpen zonder direct reclame te maken of te verkopen, bouw je een vertrouwensband op en straal je expertise uit. In plaats van het direct aanbieden van een verkoopgesprek, kies je voor een subtielere aanpak waarbij je waarde kunt bieden. Je voldoet hierdoor aan de eisen van de doelgroep. De strategie hierachter is dat potentiële kopers steeds worden aangespoord tot converteren, door middel van inhoudelijke content, en jullie uiteindelijk gaat zien als de beste partner om mee zaken te doen. Om daadwerkelijk goed te scoren in Google, moet je expertise, autoriteit en vertrouwen uitstralen.
Het doel van content marketing is het aantrekken van potentiële klanten en het uitlokken van interactie. Op die manier bouw je een inhoudelijke connectie met personen die interesse hebben in jullie product of dienst. Deze personen worden, door verschillende content, steeds in de verleiding gebracht om een volgende stap te zetten richting een aankoop. De stappen die een (potentiële) klant of lead zet worden beschreven in de marketing- en salesfunnel.
Plat gezegd levert meer content meer leads op. Daarbij is het belangrijk om te vermelden dat kwaliteit altijd boven kwantiteit gaat. Voor zowel vindbaarheid als conversie is het belangrijker om kwalitatieve content te schrijven, in plaats van grote hoeveelheden. Content is alleen goed vindbaar en daardoor aantrekkelijk als het relevante en inhoudelijke content bevat. Daarnaast is het van belang om jullie doelgroep te kennen. Genereer betere leads door middel van een goede marketing- en salesfunnel.
Content Marketing is een manier om op een duurzame manier te werken aan naamsbekendheid, vindbaarheid en leadgeneratie. Dit heeft meerdere voordelen:
Content marketing kent ook een nadeel:
Om goede content te genereren in een content marketing strategie met een effectieve content planning, is het van belang om rekening te houden met de doelgroep door middel van Buyer Persona’s. Aan de hand van deze profielen bedenk je hoe de doelgroep zich oriënteert, welke content ze consumeren op welke momenten, wat zij belangrijk vinden, etc. Daar spelen jullie vervolgens op in met het maken van de juiste content en het verspreiden hiervan. Niet alleen de inhoud, maar ook het kanaal en het moment is hierbij dus belangrijk.
Willen jullie graag aan de slag met contentmarketing, maar geen idee hoe? Of hebben jullie niet de juiste resources? Wij helpen jullie uit de brand. 2manydots is een full-service internetmarketingbureau en specialist in converterende websites. Wij helpen met jouw online marketingstrategie op basis van een datagedreven aanpak. Met een inhouse team van specialisten, waaronder SEO-specialisten en copywriters, gaan we samen aan de slag met contentcreatie en het optimaliseren van jullie bestaande content.