Het ontwikkelen en uitvoeren van de perfecte marketingstrategie voor jouw bedrijf is lastig. Wij helpen je graag een handje opweg.
Een hechte club mensen die de Tilburgse gezelligheid ademt en de ambitie heeft om altijd een stapje verder te gaan.
Op 14 december 2020 verwijdert Hotjar de onderdelen Funnels en Forms uit de tool. Hotjar is een online tool met verschillende mogelijkheden om jouw website te analyseren. De tool helpt je om kwalitatieve data te verzamelen, op een visuele manier. De nieuwe set met tools in Hotjar moet een beter beeld gaan geven van hoe jouw bezoekers de website ervaren en hoe de gebruikerservaring daadwerkelijk verbeterd kan worden. Lees hier alles over de Hotjar update.
Hotjar bestaat nu nog uit de volgende tools: Heatmaps, Recordings, Funnels, Forms, Surveys en Incoming Feedback. Elke tool leggen we kort uit:
Hotjar verwijdert de funnel en form tool om in de toekomst een betere set aan tools aan te bieden voor het analyseren van de gebruikerservaring. Bij de aankondiging van de update geven ze aan dat de focus verlegd wordt van paginaweergaven naar sessies. Een sessie wordt door Google Analytics gedefinieerd als een periode waarin een gebruiker actief is op jouw website of applicatie. Een sessie kan dus uit meerdere paginaweergaven bestaan. Hierdoor gaat Hotjar informatie geven over het complete bezoek van een gebruiker, in plaats van informatie over één specifieke pagina binnen de website.
Door deze aanpassing door te voeren, is het mogelijk om continu inzichten te vergaren uit Hotjar in plaats van alleen momentopnamen terug te zien.
Hotjar beveelt aan om de koppeling met Google Analytics te maken. Volgens Hotjar is het van belang om een gedetailleerde analytics tool te gebruiken, wat de gedragsinzichten vanuit Hotjar kan aanvullen. Je legt in Hotjar bijvoorbeeld de focus op pagina’s die in Google Analytics veel verkeer opleveren. Ook heeft Google Analytics een funnel tool.
Veel mensen kennen de heatmaps en recordings al in Hotjar. In de nieuwe versie wordt volgens Hotjar de Incoming Feedback belangrijker om te gebruiken. Deze tool helpt namelijk ook om te begrijpen waarom gebruikers van jouw website of applicatie afhaken op een bepaald punt. Dit doe je door directe feedback te vragen. Gebruikers geven heel gemakkelijk aan wat ze wel en niet prettig vinden, en geven suggesties of rapporteren bugs. Deze praktische informatie is een belangrijke aanvulling op de soms abstracte statistieken in Google Analytics.
Door Hotjar te combineren met een analytics tool ga jij meer inzichten creëren in de gebruikerservaring van jouw bezoekers. Meer leren over hoe je jouw webdesign kunt verbeteren? Lees hier verder.