Onze SEO specialist aan het woord
Eline: “Linkbuilding wordt vaak vergeten, omdat mensen er geen kennis van hebben, het heel tijdrovend is of er niet in geloven. Dat is echt een gemiste kans, want Google beoordeelt je website zeker ook op autoriteit. Je kan elke link zien als een like onder een social media post. Hoe meer likes hoe populairder. Zo werkt het ook met linkbuilding: hoe meer links, hoe hoger de autoriteit.”
“Let wel op een goede kwaliteit/kwantiteit-verhouding. Zo snel mogelijk veel links verkrijgen is niet de bedoeling en kan worden afgestraft door Google. De kunst is daarom om op ‘natuurlijke wijze’ links te verkrijgen. Dat wil zeggen: niet te snel, niet te veel en van relevante websites met autoriteit. Een link van de site van de bakker naar de site van een autodealer is niet relevant, dan heb je liever een link vanuit dezelfde branche. Als je van een ander domein een link naar je pagina krijgt, geeft die aan dat er nuttige informatie op jouw pagina staat. Hoe meer domeinen naar je pagina linken hoe relevanter Google jouw pagina vindt en dus hoger positioneert in de zoekresultaten.”