Succesverhaal van Mutsaerts

Photo Geschreven door Sanne Jorna

Mutsaerts is een specialist in zakelijke verzekeringen en pensioen. Zij zijn een businesspartner met de deskundigheid en inkoopkracht van een groot advieskantoor, maar met de persoonlijke benadering en flexibiliteit van een kleiner kantoor. Wij ontwikkelden een nieuwe corporate WordPress-website voor Mutsaerts. Benieuwd naar het complete proces? Je leest het hier!

Toekomstbestendige website

De website van Mutsaerts was aan vervanging toe. De site bleek traag en bevatte verouderde plug-ins. Veel van deze problemen moesten intern opgelost worden, wat extra werk opleverde. Om die reden wilde Mutsaerts de stap naar een nieuwe, veilige WordPress-website met oog op de toekomst en een nieuwe uitstraling.

Corporate website met een persoonlijke touch

Zowel de technische kant als de voorkant van de website was aan vernieuwing toe. De combinatie van een professioneel bedrijf met een persoonlijke aanpak moest voelbaar terugkomen op de nieuwe website. Om die reden werd een nieuwe huisstijl te ontworpen, met bijpassende fotografie.

De keuze voor 2manydots voor het technische gedeelte was snel gemaakt. Na een aantal strategische sessies werd duidelijk dat er een match was. Met het juiste strategische advies en een plan voor online succes werd besloten om samen in zee te gaan. 

Leadgeneratie in de verzekeringsbranche

De wens vanuit Mutsaerts was om het bedrijf online opnieuw op de kaart te zetten. Daarbij moest de website gaan fungeren als onderdeel van het verkoopproces. Door aan de slag te gaan met leadgeneratie, was het mogelijk om in de toekomst externe wervingskosten te drukken. Een mooie uitdaging in de wereld van verzekeringen en pensioenen, waarin websites lang niet altijd optimaal benut worden. 

“De samenwerking met 2manydots verliep soepel en snel. Kylie (projectmanager bij 2manydots) zat er goed bovenop, waardoor het proces gestructureerd verliep.” – Danni van Beers, marketing & communicatie bij Mutsaerts

Van idee tot livegang

De nieuwe huisstijl werd doorgevoerd in de WordPress webdesigns. “Het was knap hoe Anthony (designer bij 2manydots) erg snel de juiste uitstraling voor Mutsaerts wist te vangen in zijn designs. Hij voelde goed aan waar wij naar op zoek waren.” Het complete project duurde 5 maanden. In deze tijd kregen Danni en haar collega’s ook de tijd om te wennen aan de nieuwe, gebruiksvriendelijke back-end van de website. 

Technische snufjes

De nieuwe website is ontwikkeld met maatwerk, waardoor zowel beveiliging, snelheid als privacy geoptimaliseerd zijn. Zo bouwden we een toekomstbestendige website: een visueel sterke weergave in de vernieuwde huisstijl, met een gebruiksvriendelijke en veilige backend.  In de backend maakt Mutsaerts gebruik van flexible sections (ACF) en op de nieuwspagina zijn auteursprofielen toegevoegd. Alles is zo ingericht dat de medewerkers van Mutsaerts direct aan de slag kunnen in een opgeruimde backend.

Na livegang van de nieuwe website heeft Mutsaerts positieve reacties ontvangen. Zowel intern als extern zijn gebruikers blij met de persoonlijke touch op de website en het mooie design. Ook is het gemakkelijker geworden om contact op te nemen. Mutsaerts ontvangt meer aanvragen via formulieren en er zijn meer contactmomenten. De eerste verbeterslag op gebied van leadgeneratie is gemaakt. 

Het complete succesverhaal

Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Mutsaerts? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de gratis PDF-download: het succesverhaal van Mutsaerts.

Download de whitepaper over website kosten
Photo
Sanne Jorna Content marketeer
Cases
Succesverhaal van Teleperformance
Cases
Succesverhaal van AllSolutions
WhatsApp