Logo

Vendor is al ruim 60 jaar specialist op het gebied van toilethygiëne buitenshuis: bijvoorbeeld in kantoren, openbare gebouwen, winkelcentra of vliegvelden. Van luchtverfrissers tot handdrogers, Vendor levert en onderhoudt ze in Nederland en België.

Image

Van elk toiletbezoek een 'happy moment' maken.

Project Corporate website
Opdrachtgever Vendor
Sector Hygiëne
Image

Uitdaging

De vorige website van Vendor was ongeschikt voor conversie en leadgeneratie en miste een zakelijke uitstraling. De eerste vraag was dan ook: help ons met wat quick fixes, zodat de website ook goed ingericht is op het gebied van online marketing. Maar zoiets ‘quick’ doen bleek niet zo eenvoudig en samen kwamen we tot de conclusie dat we maar beter met een schone lei konden beginnen.

Image

Vraag

Vendor wilde dat bezoekers snel de gewenste productinformatie zouden kunnen vinden. Voor verschillende branches (denk aan horeca, industrie, logistiek) gelden verschillende behoeften; ook dáár moest de nieuwe site op inspelen. Het uiteindelijke doel? Meer leads genereren: potentiële klanten die een adviesgesprek aanvragen.

Oplossing

Binnen korte tijd waren de nieuwe Nederlandse en Vlaamse website klaar. Kort na livegang werden er al meer conversies gemeten dan op de oude site. Dankzij een custom bestelformulier geven bestaande klanten gemakkelijk bestellingen door. Referenties van Vendor-klanten geven concrete voorbeelden van de toepassingen in verschillende sectoren.

Image

Soepel verlopen project

Met het wensenlijstje van Vendor en de input van Mike, is onze designer aan de slag gegaan. Na een paar keer schakelen stond dit en was het tijd om te gaan ontwikkelen. Dankzij een regelmatige update van Kylie is het project heel soepel verlopen. Al snel vond de technische demo plaats: het marketingteam van Vendor kreeg duidelijke uitleg en een handleiding als naslagwerk.

Image

Resultaten

De website is gekoppeld aan een aantal slimme marketing tools, zoals Hotjar, waardoor het bezoekersgedrag duidelijk in beeld wordt gebracht. Aan de hand van deze analyse worden continu optimalisaties doorgevoerd. Dit zorgt voor verbeterde resultaten en een groei in conversies.

  • Sterke groei van maandelijks aantal contactaanvragen
  • Sterke daling bouncepercentage
  • Kwartaalanalyses en adviesgesprekken
Image

Download compleet succesverhaal

Onze succesverhalen laten je zien voor welke organisaties en bij welke vraagstukken 2manydots in actie komt. Meer weten over het project voor Vendor? Een complete achtergrond, informatie over de geboden oplossing en harde cijfers vind je in de PDF-download.



"Een website bouw je niet één keer en daarna ben je klaar. Je gaat continu door met optimaliseren. Zij snappen dat het geen kwestie van opleveren en daarna afzwaaien is. Wij vormen samen een team."

Photo Martijn Broeders, marketeer bij Vendor